25 квітня, 2024

Дискримінація в SMM

3 липня 2017
Ніка Новікова
Експерт_ка: Ніка Новікова

SMM-менеджерка кампанії "Повага", активістка, спеціалістка з піару.

Як смм-ниця кампанії проти сексизму "Повага" нерідко спостерігаю, як невиважена smm-стратегія окремих видань і проектів негативно впливає на репутацію цих видань і проектів. Так, при веденні сторінки важливо заволодіти увагою аудиторії. Але чомусь в цьому плані часто намагаються використовувати провокативні або стереотипні підходи, а не робити ставку на оригінальний і цікавий контент.


На перший погляд може здатися, що туте як в рекламі: чим більше людей реагує на твій пост, тим краще. Але по суті у соцмережах ми працюємо не на одноразовийрезультат. Нам важливо, щоб на нас підписалися, але ще важливіше, щоб нас продовжували читати. А для цього мусимо бути цікавими і корисними, мусимо поважати своїх підписників. Не просто привернути увагу за будь-яку ціну, а привертати її щодня. А вже для цього треба уявляти з якими емоціями працюємо.


Тому прояви сексизму, стереотипності мислення чи дискримінація зазвичай спрацьовують в мінус. Невдалий жарт про жінок? Мінус аудиторія. Образливий пост про чоловіків? Мінус аудиторія. Ми, звісно, досі толеруємо чимало контенту, який тисне на тригери або ображає. Але запобіжники психіки все ж спрацьовують і, прочитавши в черговий раз жарт про нерозумних блондинок, білява жінка все ж відпишеться від спільноти. Прочитавши пост про те, що єдина радість в житті чоловіка - правильне пиво, чоловікові це врешті набридне. І він віпишеться від сторінки. Пожартували про домогосподарок, сантехніків, геїв, жінок-поліцейських, військових тощо – хтось посміявся, а решта відписалася. Бо це не "погане почуття гумору", це просто ображає.


Мій досвід показує, що люди частіше за все заходять у соцмережі за емоціями. Особливим попитом користуються радість, здивування, захват, відчуття спільності і єдності, гордість тощо. Але от емоцій, пов'язаних з переживанням власної меншовартості в цьому списку немає. А сексизм викликає саме їх. Хочете зростити і утримати свою аудиторію? Та це ж дуже просто! Просто нікого не ображайте. Припиніть робити це прямо зараз і передайте колегам, аби не робили цього. А якщо вже образили - вибачтеся і більше не повторюйте помилок. І люди до вас неодмінно потягнуться.