18 грудня, 2018

Людина-аксесуар

24 жовтня 2017
Nastya Melnychenko
Мене запросили зареєструватися для ведення блогу. А так - я дуже вмотивована))

Зараз мережею шириться проект від Suistudio, де вони в рекламній кампанії використали "метод дзеркала" для підкреслення абсурдності подібної реклами за участю жінок - коли тіло протилежної статі використовується як аксесуар.


Є суб'єкт в рекламі, а є річ для краси. Якщо усвідомлено пройтися містом і глянути на рекламу довкола, ви побачете, що жіноче тіло в зовнішній рекламі ПОСТІЙНО використовується як річ, така собі прикраса. Але, судячи з коментарів чоловіків до реклами Suistudio, їм ця реклама дуже ок. Вони пишуть, що їм подобається. І реакція ця видає глибинні проблеми патріархального світу.


Ця реакція подібна до реакції чоловіків на інше "дзеркало" - "уявіть, що вас жінки весь час мацають за зад і яйця, пристають і кис-кисають" - "оооо, так! я б хотів щоб так і було!" - відповідають чоловіки.


Так, ти б хотів. Бо ти здоровий мужик, і у переважній більшості випадків, якщо тебе затисне жінка з домаганнями, ти відіб'єшся. Ти не знаєш, що таке бути неспроможною відбитися від агресора. Тому для тебе ці приставання і улюлюкання завжди будуть чимось, що не несе прямої загрози життю. Жартиком, приколом.


Так, ти привілейована стать. Ти не знаєш, що таке бути вимушеним терпіти постійні жарти масного характеру і жартики, які принижують твою стать, аби не бути вигнанцем, людиною "без почуття гумору". Ти на знаєш, що таке, коли всі дивляться на твою зовнішність, а не на тебе. Наприклад, оцінюють тебе за цицьками. Звісно, ця рекламна кампанія тобі до смаку. Бо ти не був маленькою дитиною, яку _привчали_ бути гарною і догідливою протилежній статі. Яку привчали до того, що головне в житті - вдало вийти заміж і бути _завжди вродливою_, бо інакше твій "господар" знайде собі ліпший "аксесуар". Коли на тебе здійснюється колосальний тиск: будь вродливою, успішною, спортивною, гарною матір'ю, богинею сексу, інакше від піде до ліпшої за тебе!


Ти поняття не маєш, що це таке, коли більшість літератури, фільмів, журналів, мультиків, реклами і виховання робить тебе АКСЕСУАРОМ, РІЧЧЮ. Ні, ти не знаєш, що таке об'єктивація. І тому тобі дуже ок ця реклама. Це всього лише жартик, нічого серйозного. Нічого, що справді впливало б на твоє життя. А ми - ми знаємо, повір. Але ти не будеш вірити, нащо тобі напружуватися і вдягати наші туфлі, якщо у тебе в житті все чудово. Тобі просто емпатувати - ліниво. Бо ці жіночі проблеми - всього лише жарти і забавки, які не зачіпають тебе особисто аж ніяк.


Людина-аксесуар