19 березня, 2024

Економіка

Як підняти народжуваність? Ділити домашню працю
Жінки витрачають більше часу на догляд за дітьми й домашні справи, ніж чоловіки. Недавні дослідження демонструють: що більша різниця між чоловіками й жінками в часі, витраченому на домашні справи, то нижча народжуваність. І навпаки.
“They are really free to choose the career path they want”  – on gender (in)equality in Scandinavian companies in Ukraine
In Ukraine, Scandinavian companies are often praised for their ethical and gender-equal way of doing business. However, Scandinavian companies operating in Ukraine may not live up to their gender equal reputation. In a qualitative study of managerial approaches to gender equality, the author shed light on equality practices in 10 Scandinavian companies in Kyiv.
Професійні жіночі асоціації та підтримка жіночого підприємництва
Жінки допомагають жінкам розвиватися. Професійні асоціації гуртують однодумиць і допомагають у кар’єрному зростанні, а проєкти підтримки жіночого підприємництва пропонують семінари, тренінги, бізнес-консультації та навчальні візити.
З місця в кар’єру: онлайн курси про професійний успіх для жінок
Де здобути професійні знання і навики, які будуть гендерно чутливими? Чи враховують університети і тренери соціальну різницю між стереотипами про чоловіків і жінок та між реаліями поєднання кар’єри і сім’ї для обох статей? У цій статті зібрано курси про підприємництво і кар’єру жінок, які будуть корисними і працівницям, і керівництву.
Виступи TED Talk про кар’єру жінок
В ідеальному світі жінки мали би професійно розвиватися так, як самі того забажають, без чинників, що їх стримують — як зовнішніх, так і внутрішніх. Та поки ми тільки на шляху до цього світу, і жінкам може знадобитися допомога. У цій статті зібрано виступи на TED Talk про успішну кар’єру для жінок.
«Що ти зробила б, якби не боялась»: книжки про роботу і кар’єру для жінок
В ідеальному світі ми не мали б говорити про «кар’єрний розвиток жінок» чи «підтримку жіночого бізнесу», чи про розрив в оплаті праці. Та поки що є над чим працювати. І в цьому допоможуть книжки про роботу та кар’єру для жінок.
Глобальний гендерний розрив в 2019 році: висновки для України
У 2019 році світовий гендерний розрив склав 68,6 % (інакше кажучи, до повної рівности жінок і чоловіків бракує ще 31,4 %). Індивідуальний рейтинг країн щороку презентують на Всесвітньому економічному форумі в Давосі. Порівняно з попереднім роком Україна покращила свої позиції і наразі посідає 59 місце серед 153 країн. Динаміка нашої країни постійна, позитивна, але повільна. Ми впевнено тримаємося десь «посередині» списку: для досягнення 100 % гендерної рівности нам не вистачає 27,8 % (для порівняння: лідеру, Ісландії, не вистачає 12,3 %). Та чи варто довіряти рейтингу, у якому Україна міститься між Гондурасом і Хорватією? Які ще існують індекси гендерної рівности і чи збігаються в них лідери й аутсайдери? Про спосіб обрахунку рівности, виклики глобального людського розвитку та висновки для України розповідає докторка економічних наук Любов Жарова.
Фемінізація бідності: соціологічне дослідження життєвих обставин молодих матерів
У статті дослідниці роглядають, як гендерний дисбаланс українського суспільства відображається на матеріальному становищі матерів. З метою дослідити економічні та побутові умови життя жінок, що перебувають у відпустці по догляду за дитиною, авторки провели опитування 95 жінок. Пропонуємо ознайомитись з результатами опитування. 
Що в індексі тобі моєму: чи справді з правами жінок в Україні гірше, аніж в Польщі, Росії і Киргизстані?
Нещодавно Джорджтаунський інститут жінок, миру та безпеки (США) у співпраці з National Geographic випустили цьогорічний  Індекс безпеки і миру для жінок.  Україна опинилась на 105 (з 167) місці. Попереду - Польща, Росія, Білорусь, Казахстан, Таджикистан, Вірменія, Руанда, Катар, Бахрейн і ще багато “дружніх” до жінок країн. Як так сталось — аналізує докторка економічних наук.
Як бізнес може стати чутливішим до потреб людини та наблизити феміністичну утопію
Помилка стається вже на першому етапі, коли бізнес вигадує групи, у які мають «посортуватися» люди, і пропонує жінкам «полуничний коктейль», а чоловікам — «морський бриз». Основна кількість потреб не має гендерного забарвлення: їжа, напої, косметика, засоби гігієни, зачіски, інтереси, хобі, професії. Бізнес може і повинен уже нині першим зробити крок у бік формування товарів за потребою людини, а не за соціальними ярликами. Це стане вагомим складником світу, у якому поважають насамперед особистість і власний вибір.