23 вересня, 2019

Стан та просування рівних можливостей для жінок та чоловіків у культурних та креативних індустріях

11 вересня 2019
100

У 2018 році Британська Рада спільно із агенцією економічного розвитку PPV Knowledge Networks дослідила представлення жінок у культурних та креативних індустріях в Азербайджані, Вірменії, Грузії та Україні. Дослідження було профінансовано Фондом попередження конфліктів, стабільності та безпеки Уряду Великої Британії у рамках ширшої програми підтримки креативних індустрій, яку здійснює Британська Рада.

Стан та просування рівних можливостей для жінок та чоловіків у культурних та креативних індустріях

Мета дослідження: здійснити огляд стану рівних можливостей для жінок та чоловіків у культурних та креативних індустріях у регіоні, проаналізувати основні бар’єри, що перешкоджають жінкам розвивати кар’єру у креативному секторі, а також надати організаціям, відповідальним за формування політик, представникам сектору освіти та іншим зацікавленим сторонам рекомендації щодо усунення бар’єрів.

Команда проекту працювала над дослідження впродовж січня – березня 2018 року, залучивши майже 200 представників сектору культури та креативних індустрій у чотирьох країнах. Загалом було проведено 40 інтерв’ю та 17 фокус-груп. Зустрічі у Азербайджані, Вірменії, Грузії та Україні часто слугували безпечним простором для висловлення роздумів і спостережень креативних професіоналів про гендерні питання. Для багатьох із них це стало першим досвідом відкритого діалогу про рівність, дискримінацію та повагу людської гідності у цій сфері. Сподіваємось, що результати цього дослідження будуть почуті професіоналами у галузі культурних і креативних індустрій та слугуватимуть точкою відліку для ширших обговорень щодо самого сектору.

Відповідаючи на ці питання [про гендерні ролі], ми відчуваємо, ніби ходимо по мінному полю. Це така актуальна тема, хочеться бути прогресивним, але маєш у собі певні закладені уявлення 

– чоловік, кіноіндустрія, Україна.

Багато креативщиків [людей, чиї обов’язки включають творчу роботу] відчувають невідповідність між тим, що вони вважають правильним, і що вони повинні робити, зважаючи дані [маркетингових] досліджень і профілі споживачів. Протягом останніх двох років мене двічі звинувачували у створенні сексистської реклами. Я розумію, що ми справді це робимо, але […] важливо розуміти, що реклама реагує на тренди, а не встановлює їх. Мистецтво встановлює тренди, кіно встановлює тренди, журналістика встановлює тренди і суспільство встановлює тренди

– жінка, реклама, Україна.

Гадаю, що це вина суспільства. Ми змушуємо їх бути гарними, нав’язуємо конкретні догми стандартів краси. Хоча я вважаю себе людиною широких поглядів, часом ловлю себе на тому, як на мене впливають стандарти краси. Ми сприймаємо жінок як об’єкти, а не як людей 

– чоловік, відео-арт, Грузія.

Пропонуємо ознайомитися з аналізом України:

Ознайомитись із результатами всього дослідження на сайті British Council:

11 вересня 2019
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку
Письменниця Наталка Сняданко поспостерігала за сім’ями українців на курорті — всі ми добре знаємо ці гендерні «розклáди». Як робити натомість, щоби бути рівними і справді щасливими? Усе ніби дуже просто, але прості речі часто виявляються найскладнішими.
Гендерні війни: як ми можемо їх розпізнати і припинити?
У нашому повсякденні багато ситуацій, у яких проявляється «гендерна війна», що її ми зазвичай не помічаємо. «Звичні» моделі поведінки, «невинні» жарти, «само собою зрозумілі» очікування, які всі разом призводять до дискримінації і нерівностей. Автор робить анатомічний розтин кількох типових «битв» цієї війни і показує шлях до гендерного миру.
ЗМІ та реклама в ідеальному світі майбутнього
ЗМІ та реклама відіграють одну з визначальних ролей у формуванні людської свідомости, адже вони чітко показують суспільні норми й проблеми. На жаль, сучасні засоби масової інформації й рекламні матеріали часто транслюють сексизм, мізогінію та віктимблеймінг. Якими вони мають бути в ідеальному світі? Спробуймо розібратися.
Умови праці та дискримінаційні практики в сучасній Україні (на прикладі вивчення працівників супермаркетів "Фуршет")
Відповідно до норм міжнародного законодавства, рівні права і можливості чоловіків і жінок, зокрема, на ринку праці, повинні забезпечуватися українськими працедавцями. Досліджено, що нормативно-правова база України існує на засадах гендерної рівності в усіх сферах діяльності загалом, і стосовно трудової діяльності зокрема. У статті на прикладі аналізу ринку праці у мережі супермаркетів вивчено гендерні та вікові особливості структури зайнятості, випадки вертикальної і горизонтальної сегрегації ринку праці, загалом дотримання умов праці, як-от, техніки безпеки тощо.
Як мрії стають реальністю, або Як фемінізм змінює світ
Фемінізм змінював і продовжує змінювати світ. Ціннісний і практичний — отакий-от мій фемінізм, який веде нас до рівности. Минуле — сьогодення — майбутнє, погляньмо на це очима дівчини з майбутнього, гості з моєї феміністичної утопії.
Жінки та чоловіки в енергетичному секторі України
Дослідження «Жінки та чоловіки в енергетичному секторі України» було виконано у 2018 – початку 2019 рр. за підтримки Heinrich Böll Foundation, Бюро Київ – Україна Державною установою «Інститут економіки та прогнозування НАН України» з метою виявлення найбільш актуальних гендерних проблем у сфері працевлаштування в енергетичному секторі України та пошуку можливих шляхів їх вирішення для забезпечення сталого і соціально справедливого розвитку української енергетики. Партнерами дослідження виступили ГО «Жіночий енергетичний клуб України» та Офіс Урядової уповноваженої з питань гендерної політики.
Українські чоловіки про фемінізм
Що таке гендерна рівність? Як боротися з стереотипами? Чому права жінок важливі для вас — чоловіків? 
Українські чоловіки про фемінізм
Що таке ґендерна рівність? Як боротися з стереотипами? Чому права жінок важливі для вас — чоловіків? 
Порівняння гендерних розривів в Грузії, Молдови та України: Попередній кількісний аналіз даних з гендерних питань
У статті досліджуються різні типи гендерних розривів, які існують у сприйнятті та участі молдовських, грузинських та українських громадян у політичній, соціальній та економічній сферах. Метою цього попереднього дослідження є не лише аналіз гендерних відмінностей між трьома східноєвропейськими країнами, які уклали угоди про асоціацію (УА) з ЄС, але й порівняння їхніх показників з даними вибраної групи країн ЄС. Ця робота показала, що в той час, коли в трьох країнах УА можна виявити низку істотних гендерних розривів, у багатьох випадках вони істотно не відрізняються від гендерних відмінностей в країнах ЄС.
Чому чоловікам пасує фемінізм? Бо це приємно і корисно!
Чому чоловікам має бути цікава тема фемінізму? Чому саме чоловікам треба позбуватися стереотипів і добиватися рівних можливостей як на побутовому рівні, так і для суспільства загалом? Чому фемінізм корисний для самореалізації сучасного чоловіка і чому партнерство — найефективніша модель взаємин? Як батько може стати феміністом для своїх дітей?