Анатомічна різниця статей може і не мати сильний вплив на соціальне життя або вибір професії. Але ця невелика різниця стає дуже вагомою в автомобілебудівництві.
За даними NHTSA порівнюючи із середньостатистичним чоловіком, ймовірність травмуватися у жінки більше на 73 %, а загинути - на 17 %. При цьому більшість жінок у цьому дослідженні - саме водійки, а не пасажирки.
Подальшим очевидним питанням має бути «Чому ж така різниця?». Як влучно було вказано в статті Bloomberg 2019 «Після майже декади досліджень нерівності, жодне з них не дало відповідь на питання «чому», незважаючи на те, що змінні були виявлені».Але кожен, хто хоча б поверхнево знайомий із методами проведення досліджень, знають, що що вимірюєш, те й отримуєш.
Досліджень, які б займались вивченням критичних змінних, які врятують жіноче життя просто-напросто ще не було проведено. Проєктування автомобілів базується на попередньо визначених специфікаціях. Перевірка надійності за допомогою краш-тесту також входить до цих специфікацій. Але тут виявляється найцікавіша частина: сертифікаційні критерії не вимагають використання жіночих манекенів на місці водія в краш-тесті. Себто 51 % ліцензованих водіїв — жінок просто-напросто ігноруються.
Тут важливо пояснити, що жіночий манекен для краш-тестів з’явився лише у 2011 році. Але назвати його “анатомічно жіночим” буде перебільшенням. Його зробили просто зменшивши чоловічий, не врахувавши особливостей зон ураження, розподілу м’язової тканини тощо. У 2015 року дещо покращили. Нове покоління набагато точніше відтворює біомеханічні параметри. У ньому використовується приблизно 150 сенсорів, влаштованих у частини тіла, які найбільш вразливі до травм, з огляду на жіночу анатомію.
Тим не менш, використання жіночих манекенів ще не є обов’язковим етапом в індустрії. Тому важливим є адаптування сертифікатів до всіх ринків.
Неможливо ігнорувати жінок, які або приймають рішення або сильно впливають на 70 % автомобільних покупок. Попит породжує пропозицію, тож якщо жінки будуть голосувати гаманцем, виробники автомобілів будуть вимушені до них прислухатися і виготовляти автомобілі безпечними і для жінок також.
Текст підготувала Анна Кізірія на основі матеріалу Forbes.