24 жовтня, 2017

Гендерночутлива наочність для шкіл та дитсадків

13 вересня 2017

Інформаційно-ілюстративні матеріали для використання в освітніх установах з пріоритетною політикою гендерної толерантності. Складається з двох настінних плакатів для розміщення в фойє, а також серії зображень на тему «Професії». Розробка: Гендерний інформаційно-аналітичний центр «Крона»

Наочність «ПРОСТІР, ВІЛЬНИЙ ВІД ДИСКРИМІНАЦІЇ»

Рекомендовано друк розміром 297x420 мм (формат А3), настінне розміщення.
Розроблено в рамках експериментальної роботи регіонального рівня «Науково-методичні засади впровадження гендерних підходів у систему роботи навчальних закладів» і проекту «Дитячий садок і школа: гендерний апгрейд». 
За фінансової підтримки Представництва Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.
Ідея: М.Л. Ступак, Л.В. Цяцька.
Дизайн: Олена Овчарова. 
© Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА», 2016.

Наочність «ВИБІР ЗА МНОЮ»

Для використання у загальноосвітніх, позашкільних та вищих навчальних закладах, а також у лікувальних закладах (як гендерночутлива / гендернонейтральна альтернатива стереотипній наочності про здоровий спосіб життя – не містить зображення людей, тоді як головні «меседжі» про здоров’я передаються).

Рекомендовано друк розміром 1200x1200 мм, настінне розміщення.
Розроблено в рамках експериментальної роботи регіонального рівня «Науково-методичні засади впровадження гендерних підходів у систему роботи навчальних закладів» і проекту «Дитячий садок і школа: гендерний апгрейд». 
За фінансової підтримки Представництва Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні. 
Ідея: Ольга Андрусик, Олег Марущенко, Тетяна Дрожжина, Олена Малахова. 
Дизайн: Ірина Стасюк. 
© Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА», 2016.

Серія з 10 ілюстрацій на тему «ПРОФЕСІЇ»

Для використання у дошкільних навчальних закладах та у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів (як гендерночутлива альтернатива стереотипній наочності про професії: у тих самих професійних ролях тут рівною мірою зображені і чоловіки, і жінки, у назвах професій використані фемінітиви).

Рекомендовано друк розміром 297x420 мм (формат А3).
Розроблено в рамках експериментальної роботи регіонального рівня «Науково-методичні засади впровадження гендерних підходів у систему роботи навчальних закладів» і проекту «Дитячий садок і школа: гендерний апгрейд».
За фінансової підтримки Представництва Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.
Ідея: Ольга Андрусик, Тетяна Дрожжина, Олена Малахова, Олег Марущенко.
Сюжетна розробка: Ольга Андрусик.
Дизайн: Ірина Стасюк.
© Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА», 2016.

Першоджерело та файли для друку в великому розмірі: http://krona.org.ua/naochnist.html

13 вересня 2017
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Гендерна освіта в Україні: витоки та історична перспектива
Сьогодні гендерна освіта в Україні доступна і різноманітна. Від дистанційних курсів до вільних лекторіїв і університетських студій — є проекти як базового рівня, так і розраховані на академічну спільноту. Проте хто знає, коли і з чого все починалося? Літні школи, по суті, — альтернативи державним університетам. Саме завдяки їм творилася і постійно покращувала свій рівень спільнота гендерних дослідниць і дослідників. Внесок цих проектів у розвиток українського фемінізму важко переоцінити. Невідомо, чи відбулася б без них популяризація гендерної проблематики, яку спостерігаємо сьогодні.
«Гендерна контузія» у школі: 10 способів захистити дитину
Українська школа не вміє мати справу з «просто дітьми» — тільки як із хлопчиками або з дівчатками. Що робити, якщо шкільна спільнота переконана, що «хлопчики — це одне, а дівчата — це ж геть інше!», і насаджує в різний спосіб застарілі гендерні стереотипи, а у вас сучасні погляди і ви хочете, щоб дитина зростала в середовищі, яке сприяє розвитку особистості? Порадами ділиться освітянин, соціолог і молодий батько Олег Марущенко.
Про підсумки конкурсу гендерних педагогічних проектів
17 творчих робіт зі шкіл Харківської області змагалися на конкурсі педагогічних розробок з гендерних студій, який відбувся за підтримки Фонду імені Генріха Бьолля в Україні. Читач(к)ам пропонуємо результати регіонального експерименту. 
8 жіночих внесків, без яких не було б незалежної України
24 серпня всюди звучатиме «Слава Україні!» — «Героям слава!». Як щодо героїнь? Який той внесок жінок, без якого — без перебільшення — не було б незалежної України?
Як зробити свою жінку багатою та успішною?

Фото

Дизайнерка проілюструвала поради для чоловіків від Галини Герасим: хочеш успішну жінку - вкладайся у зовнішність, побут, гендерну рівність, та "чоловічі енергії". Джерело
Авторка детально аналізує книгу Кевіна Кумаширо «Освіта неспокою: квір-активізм і антиопресивні педагогіки». Опираючись на власний академічний досвід, Ольга Плахотнік характеризує новітні напрями постмодерної освіти, зокрема антиопресивну освіту, а також рефлексує над перспективою втілення описаних практик в Україні.
Радикальные педагогики: как феминизм и квир-теория меняют образование
Під час виступу на квір-фестивалі meta- у Білорусі дослідниця розповіла про особливості викладання гендерної теорії з допомогою інструментарію радикальних педагогік. Було окреслено особливості феміністичних педагогік, а також специфіку дискурсу гендеру й освіти закордоном і в пострадянському академічному просторі (транскрипт лекції)
У статті авторка пояснює зв’язки між квір-педагогікою, квір-теорією та феміністичними педагогіками, а також шукає відповідь на запитання, чи можливий розвиток квір-педагогіки в пострадянському академічному просторі, де квір-теорія опинилася на маргінесах. 
У статті авторка аналізує не-ієрархічну модель освітньої системи, яка є центрованою на потребах студент(ок)ів, та розглядає перспективи використання радикальних педагогік у такій моделі. Також наведено міркування щодо можливостей подібних підходів в українській вищій школі.
У форматі інтерв’ю науковиця тлумачить власне розуміння феномену квір-педагогіки, розповідає про розвиток і перспективи цього дослідницького напряму в контексті сьогодення, а також ділиться досвідом участі у сучасних проектах з квір-студій.