У статті подано результати теоретичного та емпіричного дослідження, мета якого полягала у з’ясуванні ознак конструювання маскулінності в українських чоловіків, які залучені до напівпрофесійного командного спорту (на прикладі футболу). Виділено та охарактеризовано три групи чинників, що впливають на конструювання маскулінності в інституті спорту.
Аби наслідувати своїх кумирів і стати «справжніми чоловіками», хлопчики прилучаються до спорту та присвячують йому інколи все життя. Завдяки видовищності й комерційності, командний спорт (зокрема, футбол) має значно більше учасників і прихильників, ніж індивідуальний. Натомість питання залученості чоловіків до футболу як командної гри, дозвілля, середовища соціалізації тощо (які лежать на перетині таких соціологічних дисциплін, як соціологія спорту та соціологія маскулінності) залишаються мало вивченими в українській соціології.
Марценюк Т. Конструювання маскулінності в інституті спорту (на прикладі українських футболістів) / Т. О. Марценюк , О. П. Швець // Наукові записки національного університету "Києво-Могилянська академія". – 2011. – Т.122 : Соціологічні науки. – С. 58-65.