16 червня, 2019

Незалежний культорологічний часопис "Ї" - випуск 17, "Гендерні студії"

24 квітня 2019
179
Завантажити у форматі: PDF (1,5 МБ)
Випуск незалежного українського культурологічного часопису за липень 2000 рік. 

Незалежний культорологічний часопис "Ї" - випуск 17, "Гендерні студії"

Зміст:

  • Марта Богачевська. Націоналізм та фемінізм - одна монета спільного вжитку.
  • Оксана Кісь. Дефініції фемінізму.
  • Наталія Чухим. Гендер та гендерні дослідження в ХХ ст.
  • Круглий стіл журналу "Вєнзь". Новий фемінізм очима католиків.
  • Міглена Ніколчина. Фемінізм у любовному ракурсі.
  • Інтерв'ю Еліс Шварцер з Доменікою. Доменіка, повія. 
  • Надежда Четкович. Epistolae: весна 1999.
  • Ясмина Тешанович. Про нормальність: моральна опера одного політичного ідіота.
  • Лариса Гармаш. Лу Саломе - "досконалий друг" і "абсолютне зло" у житті Фрідріха Ніцше.
  • Віта Сусак. Cherchez les femmes a lecole de Paris.
  • Еріка Джонг. Дванадцять хибних уявлень, які притаманні жінкам.
  • Гретковська. Latin lover.
  • Марія Кривенко. Хвилеві новели.
  • Володимир Єшкілев. Патос.
  • Ніколь-Кльод Матьє. Він - культара, вона - натура?
  • Таня Хома. Чи був фемінізм в Україні?
  • Славка Вальчевська. Особиста свобода. Домашній матріархат.
  • Сєргєй Кузнєцов. Камілла Палья. Чорна вівця в отарі американського фемінізму.
  • Сюзанна Вайнгартен, Маріанне Веллерсгофф. Фемінізм без жіночого руху. 
  • Діана Едмін. Французький фемінізм у ХХ столітті.
  • Валері Соланас. Маніфест товариства зі знищення чоловіків.
  • Вірджинія Вулф. Жінки та розповідна література.
  • Тамара Гундорова. Жінка та дзеркало.
  • Ніла Зборовська. Хай буде музика!
  • Оксана Кісь. Особливості ставлення до вдови (в українців у ХІХ - на поч. ХХ ст.).
  • Ясміна Тешанович. Анна Кареніна у Бєлграді.
  • Лора Малві. Візуальна насолода і наративний фільм.
  • Дубравка Угрешич. А ми хлопці-молодці.
  • Ольга Токарчук. Мандрівка людей книги.
  • Войцех Айхельбергер. Жіночий гнів.
  • Мір'яна Бобич Мойсилович. М'яз, більший за мозок. 
Читайте також:

© Редакція журналу "Ї", 2000.

24 квітня 2019
Завантажити у форматі: PDF (1,5 МБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Гендерні стереотипи вчительства сучасної української школи: соціологічний аналіз
У статті, на основі соціологічного дослідження, проведеного за творчої участі автора, охарактеризовано ключові гендерні стереотипи, властиві шкільним педагогам: про особистісні характеристики, нібито притаманні хлопчикам і дівчаткам, про їх зовнішній вигляд, про ―чоловічі‖ і ―жіночі‖ навчальні дисципліни, обов‘язки в рамках шкільних чергувань і по дому. Автор дійшов висновку, що педагогам сучасної української школи властиві високий рівень гендерної стереотипізації, гендерна сегрегація і поляризація.
Жіноча історія як напрямок історичних досліджень: становлення феміністської методології
У статті представлено критичний огляд теоретичних дебатів у середовищі західних істориків феміністичного спрямування протягом 1970-х – початку 1980‑х рр. Авторка аналізує, які пізнавальні й політичні завдання ставила перед собою жіноча історія на першому етапі свого розвитку, висвітлює ті проблеми вивчення, які опинилися у центрі феміністської полеміки в даний період, а також розглядає дискусію про андроцентризм історичної науки, смисл поняття патріархату, особливості джерельної бази жіночої історії, концептуальні підходи до вивчення жіночого досвіду.
Сценарії гендерної успішності й структура гендерної влади серед українців-фермерів у Західній Канаді до 1939 року
З 1890-х до 1939 року українці двома хвилями здійснили масове переселення в Західну Канаду. За незначними винятками це були західно-українські селяни й дрібні ремісники, які, переїжджаючи, здебільшого намагалися заснувати фермерські угіддя або наймалися на низькокваліфіковані роботи в шахти, на залізницю, до інших фармерів у помічники тощо. У статті авторка розглядає способи адаптації українців і вживання їх у культурне і соціальне оточення нового краю. Налаштувавши оптику аналізу на гендерну складову, авторка акцентує особливості обставин, з якими стикалися імігранти, залежно від того, були це чоловік чи жінка, вивчає специфіку задач і викликів, які треба було долати чоловікам чи жінкам, і як по-різному сприймалися громадою деякі нові, модерні вибори молоді, залежно від того, йшлося про парубків чи дівчат. В статті також розглянуто вибори і рішення, що не вписувалися в установлений гендерний канон того часу. 
Права людини жінок зі спільноти ЛБТіК в Україні
У цій публікації наведено огляд національних правових актів та документів ООН щодо прав жінок ЛБТІК та представлена стисла інформація про ситуацію стосовно прав жінок ЛБТІК в Україні.
Порівняльне дослідження "Гендерний портрет міста Львова"
Порівняльне дослідження «Гендерний портрет міста Львова» підготовлене в рамках реалізації гендерної ініціативи «Підвищення залученості жінок у місцевий економічний розвиток — запорука успішного розвитку міста!», яка була впроваджена громадською організацією «Центр «Жіночі перспективи» спільно з Управлінням економіки Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради. Реалізація ініціативи стала можлива за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади, що підтримало спільну діяльність Асоціації міст України (АМУ) та проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який в Україні впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ). Зміст публікації є виключно думкою авторів та не обов’язково відображає офіційну позицію Міністерства міжнародних справ Канади.
Чому в школах мало учителів-чоловіків. І чи є це проблемою?
У вересні 2018 року дослідницька мережа «Еврідіка» опублікувала статтю «Чи має значення те, що чоловіки не викладають?», у якій викладені деякі добре відомі факти: за інформацією Євростату лише 15% вчителів початкової школи в Європі – чоловіки, і навпаки, лише 25% професорів європейських університетів – жінки, пише Профспілка працівників освіти і науки України.
Наукові записки Національного університету «Острозька академія».Серія «Гендерні дослідження».
У збірнику наукових праць представлене широке коло проблем з різних галузей науки: культурології, фольклористики, педагогіки, психології, історії, філософії, досліджень масової культури, всі вони об’єднані антропологічною проблематикою. Особливістю даного видання є його різноспрямованість, прагнення пояснити феномен гендеру використовуючи метод доповнення. Автори доводять, що антропологічна проблематика безпосередньо пов’язана із гендерними питаннями. Матеріали збірника можуть стати у нагоді усім, кому не байдужий розвиток української культури та суспільства.
Гендерна парадигма освітнього простору
Перший номер журналу "Гендерна парадигма освітнього простору" (2015).