22 жовтня, 2021

Результати онлайн-опитування «Що в Україні думають про сучасний фемінізм та феміністок»

8 жовтня 2021
Поширити в Telegram
71
Завантажити у форматі: PDF (1.2 МБ)
Олена Стрельник

Докторка соціологічних наук, гендерна дослідниця, авторка книжки «Турбота як робота: материнство у фокусі соціології» («Критика», 2017).

Ірина Тишко

Магістерка публічного адміністрування Національного університету «Києво-Могилянська академія», слухачка курсу «Особистісне лідерство» Колумбійської бізнес-школи, дослідниця участі жінок у міжнародній політиці й дипломатії, політтехнологиня. Авторка низки дослідницьких статей у наукових і популярних інтернет- і друкованих виданнях, серед них «Критика», Ukraine Analytica, «Європейська правда», VoxUkraine, «Жінки — це 50 % успіху України». Учасниця Громадської ради при Міжфракційному депутатському об’єднанні «Рівні можливості» у Верховній Раді України VIII скликання. Феміністка, прихильниця впровадження гендерних квот.

Пропонуємо вашій увазі звіт за результатами соціологічного онлайн-опитування “Що в Україні думають про сучасний фемінізм та феміністок”, проведеного з 9 по 24 серпня 2021 року з метою вивчення спектру уявлень про сучасний фемінізм та його основні ідеї.

Авторка звіту: Ірина Тишко, гендерна експертка, голова Громадського альянсу “Політична дія жінок”.
Експертний супровід онлайн-опитування та звіту: Олена Стрельник, докторка соціологічних наук. 

За методикою онлайн-анкетування (з використанням гугл-форми) у липні-серпні 2021 року були опитані 725 респондентів, серед яких 64,8 % – жінки, 35,2% – чоловіки. Вибірка будувалася на основі самовідбору. Посилання з відкритим запрошенням до участі поширено здебільшого серед аудиторії соціальної мережі “Фейсбук”, зокрема з використанням інструментів таргетованої реклами. До участі запрошувалися жінки та чоловіки, які не є експерт(к)ами з тем гендерної рівності та фемінізму.

Дані опитування стосуються безпосередньо опитаних та не можуть бути поширені на населення країни загалом, адже в ньому взяли участь ті респондент(к)и, які мають доступ до мережі Інтернет і є аудиторією соціальних мереж (це переважно жителі міст і освіченіші жінки та чоловіки). Ми також припускаємо, що в опитуванні взяли участь ті, хто зацікавилися темою, що могло спричинити додатковий зсув результатів. Утім, вдалося досягти представництва різних груп опитаних за статтю, віком, типом населених пунктів.

Метою опитування було виявити рівень підтримки стереотипів та упереджень щодо ідей фемінізму серед двох груп респондентів – тих, хто вважає себе фемініст(к)ами, та тих, хто себе такими не вважає. Статистично ці групи були достить насиченими для проведення порівняльного аналізу відповідей. 


Матеріал створено в межах діяльності Центру прав людини ZMINA за підтримки посольства Федеративної Республіки Німеччина. 

8 жовтня 2021
Поширити в Telegram
71
Завантажити у форматі: PDF (1.2 МБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою