16 січня, 2021

Всеукраїнське дослідження жінок від AVON

5 грудня 2020
Поширити в Telegram
175

У сучасному українському суспільстві є чимало стереотипів, що обмежують і дискредитують жінок. Українки досі стикаються зі стереотипами про жінок і гендерною нерівністю — це стосується різних сфер життя: родини, роботи, соціуму.

Щоб зрозуміти українок ліпше, Avon провела масштабне національне дослідження про сучасну жінку, у якому взяли участь 1000 українок у віці 18—65 років. Компанія підтримує дівчат у їхньому прагненні бути щасливими й здоровими, успішними й фінансово незалежними, створює красу, доступну кожній. Avon прагне викорінювати гендерні стереотипи, які заважають жінкам повірити у свої сили й показати світові, на що вони здатні.

Більшість українок вважає, що гендерну рівність забезпечено лише на рівні громадянських прав і свобод: можливості голосувати, працювати, учитися в однакових умовах. Водночас у повсякденному житті жінки стикаються з утисками й стереотипами стосовно до себе.

Найпоширеніші з них:

  • Жінка повинна бути віддана дому й сім’ї: виховувати дітей і доглядати за членами сім’ї, тоді як чоловік може цього не робити. Жінка несе відповідальність за всі побутові справи (44% стикалися зі стереотипом).
  • Жінка повинна бути моногамною, тоді як чоловік може бути полігамним. Проступки, учинені чоловіком, виправдовуються, а вчинені жінкою — засуджуються.
  • Жінку сприймають як слабшу й менш розумну — вона не може обіймати керівні й високоінтелектуальні посади (28% заявили, що жінкам треба докладати більше зусиль, 25% — чоловіки мають більше шансів посісти роботу). Чоловіків частіше беруть на роботу, позаяк жінки змушені брати лікарняні через хвороби дітей і декрет (30% жінок заявили, що їх сварять за лікарняні). Жінкам платять менше (35% стикалися).
  • Жінка повинна завжди бути привабливою та доглянутою, водночас вона не повинна гуляти з друзями, ходити на вечірки — для неї це неприйнятно, а для чоловіка — норма. Є стереотип, що жінка не вміє водити автомобіль.

З якими стереотипами стикалися? %

Відповідальність за дітей лежить на жінці

44

Оплата чоловічої праці вища

35

На роботі жінку-маму сварять за лікарняні

30

38% — 25—34 роки

На роботі жінці треба докласти більше зусиль, щоб їй довірили важливу посаду

28

Чоловік має більше шансів посісти роботу

25

Жінка не розуміється на чоловічих справах, її думку не сприймають серйозно

25

46% — 18—24 роки

Жінку з меншою імовірністю беруть на роботу в «чоловічі» професії

24

Засудження за дружбу між чоловіком і жінкою

21

35% — 18—24 роки

Найчастіше сучасним українкам доводиться стикатися з нерівністю в професійній сфері. Попри те, що роботу визнають індивідуальним вибором кожної, усі українки згодні з тим, що жінка повинна працювати. Жінки відчувають побоювання, що не розкриють свій потенціал, зануряться в депресію через відсутність самореалізації, фінансову та психологічну залежність. Частину стереотипів у професійній сфері жінки самі ж і підтримують: більш ніж половина (57%) жінок вважають, що чоловік повинен заробляти більше, ніж жінка; 69% погоджуються, що є «чоловічі» й «жіночі» професії. Переважна думка: жінка повинна заробляти стільки, скільки може і скільки потрібно на особисті витрати. Для чоловіка важливо заробляти більше, щоб підтримувати впевненість у собі. Ті, хто надає меншого значенні фінансам у сім’ї, все одно говорять про головування чоловіка в інших сферах. Водночас молоді українки менш схильні до гендерного поділу професій і частіше говорять про рівноправність статей.

Серед стереотипів українок — також страх, як вийти на роботу з маленькою дитиною. Багато хто переконаний, що ранній вихід на роботу та пріоритет кар’єри призводить до почуття провини й жалю про змарнований час. Це не дивно, адже кожна 3-тя жінка на 1-е місце у своєму житті ставить дітей. 32% жінок ставлять себе на 1-е місце. Батьки й чоловік для українок найчастіше на 2-му й 3-му місці. 14% жінок ставлять себе навіть нижче ніж на 5-те місце.

Про дослідження

Компанія Kantar на замовлення Avon у серпні 2020 року провела «Всеукраїнське дослідження жінок», щоб визначити найвагоміші для українок можливості й перепони та допомогти їм. В опитуванні взяли участь 1000 респонденток — жінок 18—65 років, представлених репрезентативно до населення України за віком, регіоном, типом населеного пункту.

Avon — б’юті-бренд №1 в Україні. Завдання компанії — створити найліпші вирішення й можливості для жінок. З 2019 року Avon анонсувала глобальну платформу — «ЗарадиНеї», що покликана поліпшувати життя 100 мільйонам жінок щорічно. До 2030 року Avon на глобальному рівні працюватиме для того, щоб жінки всього світу мали рівні можливості для ведення бізнесу, почувалися захищеними, були здоровими та звільнилися від тиску стереотипів про красу. У вересні 2020 року компанія в Україні провела ребрендинг. У комунікації «Ось, що я можу» Avon надихає жінок на те, чого від них зазвичай не чекають — змінювати своє життя та бути успішними одночасно в усіх важливих ролях: мами, дружини, професіоналки.

5 грудня 2020
Поширити в Telegram
175
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою