23 листопада, 2024

17-річна Ірина Наталуха із Сум отримала перемогу у третьому освітньому модулі благодійного проєкту STEM is FEM

21 лютого 2020
Поширити в Telegram
1805

15-16 лютого в Києві відбувся третій модуль благодійного освітнього проекту STEM is FEM на тему “Екологія і Енергетика”. У ньому взяли участь 28 дівчат-старшокласниць, які найкраще впоралися з онлайн-завданням на сайті проєкту. Загалом організатори отримали 150 анкет охочих.

Учасниці модулю представили 15 українських міст та містечок: Київ, Дніпро, Запоріжжя, Конотоп, Кропивницький, Маріуполь, Одесу, Рівне, Сапанов Тернопільської області, Глухів Львівської області, Сєвєродонецьк, Суми, Харків, Огурцівку Харківської області, та Южноукраїнськ.

Аби надихнути дівчат до найвищих результатів у будь-якій сфері, та познайомити із рольовими моделями успішних жінок, з мотиваційними промовами перед учасницями виступили Надзвичайний і Повноважний Посол ФРН в Україні Анка Фельдгузен, Заступниця голови Представництва ЮНІСЕФ в Україні Лора Білл, Міністерка освіти і науки України Ганна Новосад, та заступниця Міністра енергетики та захисту довкілля України Ірина Ставчук.

Освітні лекції на тему екології та енергетики для дівчат провели радіобіологиня, кандидатка біологічних наук Олена Паренюк та керівник департаменту з регуляторної політики ДТЕК Юлія Носулько.

Поспілкувались дівчата і з жінками, які безпосередньо працюють у різних напрямках енергетики та екології. На сесії запитань-відповідей спеціалістка з питань води, санітарії та гігієни у ЮНІСЕФ Наталія Коломієць розповіла про екологічну складову діяльності своєї організації, та як вони допомагають із питною водою родинам на Сході України. Консультантка з екоменеджменту Юлія Маклюк розказала про існуючі можливості розвитку у екологічній сфері та як зробити вибір у цьому різномаїтті. Директорка Європейсько-Українського Енергетичного Агентства Олександра Гуменюк приділила час розмові про “чисту” енергетику в Україні та які перепони вона зустрічає на своєму шляху. А популяризаторка сталого будівництва Оксана Гуцаленко розповіла про те, як змінюються у сучасності ідеї житлового будинку та як це пов’язано із ідеями сталого розвитку ООН.

Окрім лекцій учасниці відвідали екскурсії у профільні установи - Українського гідрометеорологічного інституту ДСНС та НАН України та центральну диспетчерську службу ДТЕК Київських Електромереж. У центральній диспетчерській дівчата поставили спеціалістам мільйон питань - як технології розумного будинку можуть змінити роботу у енергетиці, де використовують трансформатори розміром із приватний будинок, які сигнали більше за все боїться побачити на табло диспетчер, до якої категорії споживачів електроенергії належать лікарні з операційними, та яке відношення диспетчерська має до пілота, який намагається посадити літак в Борисполі. Особливо зацікавила учасниць історія єдиної жінки головного диспетчера в Україні, вона очолює службу у Краматорську. А ще дівчата самостійно знайшли на схемі ЧАЕС та зрозуміли, що відсутність генерації електрики на станції не привід виключати її з великого “організму” електричної системи країни.

В українському гідрометеорологічному інституті учасниці побачили, як перевіряють поверхневі води України, та тестують воду, яка тече в наших трубах, та дізнались чому в Європі Україна відноситься до країн, які найменше забезпечені водою. Їм розповіли, яким чином йодом або сухим льодом науковці керують хмарами, аби дощі випадали прямо у водосховища, та показали, як розшифровують дані з синоптичних супутників у інфрачервоному спектрі в реальному часі. На власні очі вони побачили, який циклон зараз бушує над Англією і через скільки він зачіпить Скандинавію. І дізнались, чому іноді +2 відчуваються, як - 5, а центральна Україна вважається є найкомфортнішою за кліматом для життя. Звісно, не вийшло обійти й питання чому синоптики не завжди правильно прогнозують зміни погоди. Та найбільшу цікавість в учасниць проєкту викликали дослідження щодо глобальних змін клімату, і яким чином вони відобразяться на житті українців.

Впродовж модулю дівчата взяли участь у тематичному конкурсі. Приз гран-прі отримала сімнадцятирічна Ірина Наталуха із Сум. Вона представила суддям свою стратегію щодо дій у екологічній та енергетичній сферах, за допомогою яких Україна має пристосовуватися до глобальних змін у світі до 2050 року. У своїй концепції Ірина наголосила, що повернення до світу минулого неможливо, зміни не спинити та треба до них пристосовуватися. Перерахувавши найбільш популярні напрямки діяльності вона наголосила на трьох, які були мало висвітлені іншими учасницями - необхідності підтримки атомної енергетики, питанні перенаселення та необхідності переосмислення кожної побутової дії чи звички людини із екологічного ракурсу, наприклад, впливу на екологію та економіку звичних нам кладовищ. За цей виступ Ірина отримає участь у одній із ключових європейських освітніх подій - Yale International Alliance Conference on Global Citizenship у Римі, організованій Єльським університетом. Цього року програма конференції буде присвячена темам, які об’єднують людство - Мистецтву без кордонів, Впливу змін клімата, Громадянському впливу на владу, Лідерству для бізнеса та суспільства та Глобальному різноманіттю та інклюзивності.

Дві інші учасниці отримали статус переможниць та ,розділили між собою друге місце. Це Маргарита Мелешкова з Маріуполя та Марія Калініченко із Дніпра. Вони отримають онлайн курс від міжнародної освітньої платформи Udemy
 “Екологія екосистем”. Це курс, який пояснює основні екологічні концепції за допомогою наочності 3D-анімації. По результату курсу дівчата отримають сертифікати про його проходження.

STEM is FEM - це освітня благодійна ініціатива, що направлена на популяризацію технологічної сфери серед дівчат. Мета проекту – звернути увагу українських школярок на освіту у STEM-напрямках: наука, технології, інжиніринг та математика. На сьогодні жінок у цих галузях значно менше за чоловіків.

Проект стартував у вересні 2019 року. Кожні два місяця STEM is FEM обирає вузьку галузь і знайомить із нею дівчат на освітньому модулі. Перший модуль, відбувся у жовтні 2019 та був присвячений темі Біотехнологіям, другий - темі ІТ. А їх переможниці отримали можливість взяти участь у Webit Festival Europe (Валенсія) та Perspektywy Women in Tech (Варшава). У березні 2020 на сайті проєкту розпочнеться відбірковий конкурс на участь у новому освітньому модулі.

ЦИТАТИ СПІКЕРІВ:


У 21 столітті наше покоління зустрінется із безпрецедентними викликами, які особливо помітні у сферах екології та енергетики. Їх вирішення не можливе без залучення наукової спільноти.  Проте у сфері науки і технологій і досі продовжують домінувати чоловіки. Не зважаючи на значний прогрес за останні роки, жінки складають не більше третини від загальної кількості науковців. Одним із головних факторів, які зумовлюють гендерний дисбаланс у сфері STEM, є відсутність рольових моделей. Саме тому надзвичайно важливо, щоб ви не полишали обраної спеціалізації. Бо на вас покладається подвійна відповідальність –  врятувати майбутнє нашої планети та надихати дівчат та молодих жінок розвивати свої кар’єрні амбіції у у наукових сферах.

 - Лора Білл, заступниця голови представництва ЮНІСЕФ в Україні

Я знала Україну, коли тут ще майже жодної жінки не було в парламенті. Вже пізніше вони почали з’являтися і ми зробили кружок жінок дипломаток та депутаток. Але нас було так мало, що ми могли затишно сидіти у мене у вітальні) Зараз у Верховній Раді і Уряді є вже стільки жінок, що ми обираємо конкретні теми, коли хочемо зустрітися, бо всіх зібрати просто неможливо. Це прогрес в Україні, і він має продовжуватися.

- Надзвичайний і Повноважний Посол ФРН в Україні Анка Фельдгузен

Я дуже раджу, при вашому виборі шляху, навчання та майбутньої кар’єри, спиратися на свої найсильніші сторони. Якщо вам добре вдаються математика, фізика чи хімія, то обирайте ці напрямки і пристрасно вчіться саме в них. Коли ми уявляємо собі роботу мрії, в нас є певні стереотипи, і насправді ми не знаємо, що в багатьох технічних і більш вузьких професіях є теж багато всього цікавого. І це як раз ті напрямки, в яких в Україні зараз немає спеціалістів. У людей, які володіють англійською мовою, володіють своїм предметом, і які горять своєю роботою, і поширюють свої знання, в них набагато більше можливостей розвитку і власної реалізації.

- заступниця Міністра енергетики та захисту довкілля України Ірина Ставчук

ЗНО дівчата складають краще ніж хлопці із математики та природничих наук, але потім до вишів на спеціальності пов’язані з цими науками вони йдуть значно рідше. І я абсолютно переконана, що проблема не у тому, що ви щось погано знаєте, а у тому що суспільство, батьки, вчителі, система вам кажуть що вам туди не потрібно. І мені здається, що дуже важливо, щоб кожна із нас усвідомлювала це, і доступними для себе способами із цим боролася. Припускаю, що для багатьох із вас під час вибору свого шляху буде стояти питання - чи дійсно мені рухатися у напрямку STEM професій, чи обрати щось більш популярне у суспільстві - типу юриста, економіста, журналістики чи міжнародних відносин. Тому я хочу кожній із вас побажати, що б ви не кидали свою мрію розвиватись саме в цій темі, я дуже хочу, аби ви займалися тим, у чому ви почуваєте себе сильними, тим, в чому ви хочете розвиватися. Тому вірте в себе. Ніколи не вірте тим, хто каже, що дівчата менше здатні на щось лише тому, що вони дівчата. І особливо тому, що вони молоді. Це абсолютна маячня із минулого століття, яку треба просто забути та викинути з голови.

- Міністерка освіти і науки України Ганна Новосад

21 лютого 2020
Поширити в Telegram
1805
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою