27 грудня, 2024

Брак часу і страх булінгу - основні причини, що заважають жінкам-експерткам бути публічними - опитування ІМІ

17 червня 2020
Поширити в Telegram
1996

Основними причинами, що заважають жінкам-експерткам бути більш публічними, є брак часу (30%), страх критики та булінгу, особливо в соцмережах (27%), та недовіра до медіа (23%).

Такими є результати анонімного опитування жінок-експерток, що провів Інститут масової інформації 4-10 червня 2020 року*.

Згідно з дослідженням, 19% жінок-експерток вказали, що не відчувають себе достатньо компетентними, і вважають, що і є кращі за них експерти. Так само, 19% вказали, що відчувають стрес від спілкування з медіа і почуваються незграбно.

17% респонденток вказали, що бути більш публічними їм заважає відсутність навичок написання текстів, ведення блогів чи особистих сторінок в соцмережах. Для 14% перешкодою виявилася невпевненість у собі та у своїй зовнішності. Окрім того, 13% опитаних ІМІ експерток вказали завантаженість родинними та хатніми справами як перешкоду для своєї публічності.

Опитування виявило проблему сексизму в науковому середовищі - 12% респонденток заявили про те, що давати коментарі медіа їм заважає ставлення до жінок серед науковців, і що зазвичай коментує для ЗМІ хтось із чоловіків з їхньої команди. Деякі респондентки вказували у відповідях, що журналісти цілеспрямовано просять дати їм для коментаря чоловіка-науковця. Цікаво, що на сексизм серед науковців вказали переважно жінки вікових категорій 46-55 та 56-65 років.

Тільки 5% жінок вказали, що публічність не для них, і вони до неї не готові.

Згідно дослідження, до 35% жінок-експерток журналісти взагалі не зверталися по коментарі, або зверталися раз чи двічі. Ще 43% вказали що спілкувалися з журналістами, але рідко. Лише 21% опитаних ІМІ жінок експерток вказали, що до них системно звертаються журналісти по коментарі.

Загалом, 69% респонденток вважають, що жінки-експертки недостатньо представлені в українських медіа. 9% опитаних вважає що жінок-експерток просто менше, ніж чоловіків-експертів. 13% вважають що жінки представлені в медіа на достатньому рівні. І ще 9% респонденток не звертали на це уваги. 

*Дослідження проводилося методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправляли потенційним респондентам. Всього було отримано 138 відповідей від жінок-експерток. 51% – опитаних з усіх регіонів України, 49% – експертки з міста Києва. Дослідження проводилося протягом 4–10 червня 2020 року. Помилка репрезентативності: не більше за 3%.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

17 червня 2020
Поширити в Telegram
1996
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою