Інформаційні кампанії із гендерної рівності покликані боротися зі стереотипами щодо гендерних ролей. Однак стереотипи з’явились і щодо самої гендерної рівності – зокрема вона часто сприймається як «жіноче питання». Проєкт «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді», що реалізується за підтримки Європейського Союзу, покликаний звернути увагу суспільства на позитивний вплив гендерної рівності не лише на жінок, а й на чоловіків. Саме тому у листопаді 2020 року стартує інформаційна кампанія «#Справжній_чоловік».
Фокус нової інформаційної кампанії «#Справжній_чоловік» зосереджений на подоланні стереотипів, що часто негативно впливають на життя українського чоловіка. Побутує думка, що чоловік не має права просити допомоги, а повинен з усім справлятися самотужки, він – захисник та годувальник, який не повинен демонструвати почуттів, і цю роль чоловікам часто нав’язують ще змалечку. Такі упередження створюють гендерний дисбаланс у суспільстві і тиснуть на гармонійний розвиток чоловіків та міжгендерні стосунки.
Однак негативні наслідки такої гендерної нерівності вкрай серйозні. «Криза маскулінності» у дорослому віці стає причиною багатьох проблем, таких як надсмертність чоловіків, самогубства, криза татівства, алкоголізм тощо. А згідно з останнім аналізом ЮНФПА 40% чоловіків відчувають себе перевантаженими роботою, і понад 30% визнають, що переживають сильний стрес, але не наважуються працювати з цією проблемою.
Кампанія «#Справжній_чоловік» допоможе донести, що гендерна рівність – це і для чоловіків, і про чоловіків. «Справжній чоловік – це ти!», – ось як звучить головний меседж кампанії. Саме цей меседж допоможе сформувати позитивний образ сучасного чоловіка в українському суспільстві.
Адже чоловік є справжнім тоді, коли він є таким, яким є насправді: коли фізично працює і коли плаче від перших успіхів дитини; коли любить танцювати більше, ніж грати у футбол; коли обирає роль годувальника і коли вирішує піти у відпустку по догляду за дитиною; коли захоплюється екстремальними видами спорту і коли працює вихователем в дитячому садку; коли виконує хатню роботу і коли ремонтує авто.
Для донесення ключового меседжу кампанії заплановано використання різних каналів комунікації. Зокрема ідеї гендерної рівності транслюватимуться завдяки серії креативних відеороликів, у яких чоловіки займатимуться стереотипно «чоловічими» та «нечоловічими» справами. Однак найважливішим є те, що у будь-якій ситуації чоловік залишається чоловіком, адже він не боїться бути собою справжнім.
Для підсилення кампанії активно будуть задіяні соціальні мережі, зокрема Facebook та Instagram. Поширення ключових меседжів відбуватиметься за допомогою офіційних пабліків інституцій-організаторів та у тематичних Facebook-спільнотах. Організатори планують залучити до кампанії і лідерів думок – відомих чоловіків, які на своєму прикладі доводять: справжній чоловік буває різним. Також у рамках кампанії «#Справжній_чоловік» буде створено серію інформаційних сюжетів для телебачення.
Усі ці заходи допоможуть комплексно залучити цільову аудиторію проєкту та вплинути на гендерну культуру щодо чоловіків в Україні. Адже ти – справжній чоловік, бо не боїшся бути справжнім собою! «Справжній чоловік – це ти!».
Контактна особа:
Дарія Велигодська – 050-608-66-64; genderkharkiv@gmail.com
Загальна інформація:
Проєкт “Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді” реалізується у Харківській, Донецькій та Луганській областях за підтримки Європейського Союзу. Проєкт стартував у грудні 2017 р. та триватиме до березня 2021 р. Мета проєкту — розповсюдження ідей гендерної рівності і гендерної культури на сході України. Проєкт спрямований на неформальну гендерну освіту молоді й жінок з метою допомогти їм стати гендерночутливими лідерами і лідерками, які беруть активну участь у процесі прийняття рішень як на регіональному, так й на національному рівнях.
Сайт - www.genderculturecentre.org. Фейсбук - https://www.facebook.com/GenderCultureCentre/.