У 2020 році Американські дослідники виявили, що ґендерне розмаїття є вельми корисним для ІТ-компаній. Успішні стартапи мають у два рази більше жінок на керівних посадах, ніж невдалі. Проєкти із значною гендерною різноманітністю набагато частіше перевищують середньостатистичні фінансові показники, а ті, що керуються жінками, значно рентабельніші. Попри це, наразі у США лише приблизно чверть штату ІТ-компаній, складають жінки. В Україні ситуація ще менш втішна.
Зробити внесок у встановлення ґендерного паритету у вітчизняному ІТ-секторі викликався благодійний освітній проєкт STEM is FEM. Свій черговий безкоштовний навчальний модуль для українських школярок куратори проєкту присвятили Computer science. За два дні інтенсивного навчання досвідчені фахівчині із Data science, Artificial intelligence та Machine learning познайомили слухачок із основами роботи у цих напрямках та провели майстер-класи із роботи у профільних програмах.
Докторка технічних наук, професорка, засновниця кафедри систем штучного інтелекту Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Національного університету «Львівська політехніка» Наталя Шаховська наголосила, що її довга педагогічна кар’єра дозволяє їй впевнено засвідчити: здатність до опановування ІТ-дисциплін рівна у обох статей.
«Успіх залежить не від того, хлопець ти, чи дівчина, а від бажання та складу розуму. Головне – обрати напрямок до душі. Розробляти фільтри для Instagram чи ігри, або роботів та ракети. Комп’ютерна наука дає рівні можливості усім», – підкреслила пані Шаховська.
Модуль містив також мотиваційні спічі успішних жінок із гуманітарних галузей. Директорка Центру інформації та документації НАТО Вінета Кляйн підтримала намір дівчат обирати кар’єру за покликом серця, а не під тиском соціальних стереотипів.
«Треба поставити собі чітку ціль. Знайте, чого хочете, прямуйте до цього, тоді невдачі будуть сприйматися як частина шляху. Загартовуватимуть, а не ламатимуть. Пам’ятайте, навіть у Стіва Джобса були великі помилки та невдачі, але він відновлювався та продовжував іти уперед. Також пам’ятайте: освіта – це квиток до незалежності та успіху», – наголосила пані Кляйн.
Дівчата мали змогу продемонструвати свою винахідливість на технічному конкурсі, яким закінчився модуль. В рамках завдання – винайти найефективніше застосування штучного інтелекту для розв’язання однієї із соціальних проблем, школярки виявили не аби яку емпатію. Дівчата пропонували робота-тренера для паралімпійців, додатки, що допомагають безробітнім із профорієнтацією, водіям-інвалідам знайти вільне місце на паркінгу та людям із обмеженнями у харчуванні виявляти у стравах заборонені інгредієнти тощо.
«Згідно досліджень, жінки із вісьмома роками досвіду роботи в ІТ-сфері, почуваються так само, як чоловіки із 1 роком. Саме тому наші модулі не лише дають дівчатам релевантні знання із певної STEM-дисципліни, але й вчать їх бути впевненішими у собі, долати стереотипи та допомагати іншим боротися із ними», – підкреслив ініціатор STEM is FEM, інвестор компанії Reface, Сергій Токарєв.
STEM is FEM – благодійний освітній проєкт, покликаний боротися із ґендерними стереотипами у технічних сферах та мотивувати українських школярок обирати STEM-спеціальності. Координатори проєкту проводять численні безкоштовні освітні заходи для жіночої аудиторії – вебінари, майстер-класи, навчальні модулі тощо. Слідкувати за анонсами подій можна на сайті проєкту або на офіційних сторінках у соцмережах Facebook та Instagram.