18 грудня, 2018

Урядовий Комітет схвалив Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти

17 січня 2018

Стратегія визначає базові принципи, мету, стратегічні цілі, завдання, цільові групи, сферу реалізації державної політики гендерної рівності у сфері освіти.

Урядовий Комітет схвалив Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти

Вчора Урядовий Комітет схвалив Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти «Освіта: гендерний вимір – 2021» та передає її для затвердження на засідання Уряду, як повідомила співголова МФО «Рівні можливості» Світлана Войцеховська.

Ця Стратегія визначає базові принципи, мету, стратегічні цілі, завдання, цільові групи, сферу реалізації державної політики гендерної рівності у сфері освіти, що у сфері освіти на такому рівні, власне, робиться вперше. Документ корелює з Державною соціальною програмою забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року.

  1. У Стратегії зафіксовано визначення таких термінів: гендерна асиметрія, гендерна роль, гендерна складова (гендерний компонент), гендерна чутливість, гендерний вимір в освіті, гендерний паритет, гендерний підхід, гендерні стереотипи, гендерночутлива мова/мовлення, гендерночутливе освітнє середовище, гендерна дискримінація, егалітарні переконання, мовленнєвий/мовний сексизм, прихований навчальний план, сексизм.

  2. Окреслено політику МОН, розкрито суть проблеми, необхідні дії, наступні кроки, індикатори результативності та ризики за трьома магістральними напрямами:

  3. Комплексне впровадження гендерного підходу у нормативно-правових актах у сфері освіти.

  4. Удосконалення змісту та організації освітньої діяльності з урахуванням принципу гендерної рівності

  5. Підготовка спеціалістів/спеціалісток з питань гендерної рівності та формування професійної спільноти.

  6. Серед іншого:

закладається проведення гендерного аналізу, експертизи, аудиту та моніторингу стану імплементації гендерного підходу в дошкільну та загальну середню освіту,

системна відмова від прихованого навчального плану та системне впровадження гендерночутливої мови у сфері освіти,

запроваджується інститут гендерного радництва в закладах освіти,

вводяться гендерні показники до збору статистичних даних.

Чи не в перше в офіційному документі використано фемінітиви – «учениця», «студентка», «спеціалістка».

Після затвердження Стратегії на одному з найближчих засідань Уряду Міністерство освіти і науки України (робоча група з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації в освіті) має розробити План заходів на реалізацію Стратегії та ще один важливий документ – Положення про антидискримінаційну експертизу освітнього контенту.

Надати пропозиції та долучитися до розробки Плану заходів і Положення можна, написавши листа із запитом на [email protected].

Коментар Олени Малахової, фото зі сторінки у фб Світлани Войцеховської.

17 січня 2018
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою