Голова Офісу Ради Європи в Україні Мортен Енберг у своєму виступі наголосив, що РЄ давно працює над забезпеченням гендерної рівності й це є одним з пріоритетів нового Плану дій на 2018-2021 роки.
«ЗМІ мають великий вплив на формування ідей та уявлень, що превалюють в суспільстві. Саме медіа контент може допомогти змінам відбутися. Гендерна нерівність, що існує в суспільстві, відображається в медіа. Особливо це стосується недостатнього представництва жінок в деяких професіях та в прийнятті рішень. В українських засобах масової інформації жінки порівняно з чоловіками набагато менше представлені як експерти або герої матеріалів. Рада Європи розробила низку рекомендацій щодо дотримання гендерної рівності в медіа та рекламі. Серед них рекомендації про висвітлення образу жінки у ЗМІ, про боротьбу з сексистськими стереотипами в ЗМІ. Їх мета – забезпечити розвиток позитивної пропаганди рівності на противагу закоренілим стереотипам, рівного доступу жінок та чоловіків до керівних посад в медіа, уникнення сексистської реклами, мови та контенту. Українське законодавство сьогодні дозволяє стати на курс забезпечення гендерної рівності паралельно з розробкою відповідних змін», - повідомив Мортен Енберг.
Голова Підкомітету Верховної Ради з питань гендерної рівності України Ірина Суслова відзначила, що засоби масової інформації та різноманітні рекламні носії багато в чому формують наші уявлення про світ й здатні транслювати цінності недискримінації, рівності та взаємоповаги.
«Наше спільне завдання зрозуміти, в чому полягає проблема засилля сексизму в медіа та рекламі, чому сексизм не є нормою, як з цим можна боротися, що потрібно донести до журналістів та маркетологів, що потрібно зробити, аби державні органи мали додаткові повноваження для протидії сексистській рекламі. Кінцева наша мета, щоб навколишній світ став більш рівноправним й в ньому було менше дискримінації, а наші діти зростали толерантними, поважали одне одного, незважаючи на стать людини», - заявила Ірина Суслова.
Перша заступниця голови Національноі ради України з питань телебачення і радіомовлення Ольга Герасим’юк акцентувала увагу на важливій ролі ЗМІ в поширені інформації та європейських стандартів.
«Попри недосконале законодавство, ми вже маємо пакет можливостей, які можемо імплементувати. Рекомендації Ради Європи відкривають нам нове життя. Адже гендерні стандарти в Європі існують не самі по собі, а в кожній справі. При обговоренні усіх питань завжди призначається доповідач по гендерному аспекту. Це відбувається не для жінок, а заради доступу до рівних можливостей. Тому, коли чоловіки не приєднуються до гендерного руху, вони обмежують і себе, адже йдеться й про їхні права», - заявила Ольга Герасим’юк.
Вона також відзначила, що хоча ЗМІ повинні займатися просвітництвом у суспільстві, але вони також потребують просвітницької роботи в своєму середовищі.
Під час регіональної конференції «Гендерна рівність у медіа та рекламі» учасники проаналізували стандарти Ради Європи, а також стан національного законодавства. Під час дискусії лунали конструктивні пропозиції щодо вдосконалення законодавчої бази з метою ефективної боротьби з сексизмом у ЗМІ та на ринку реклами.
Також жвавий обмін думками викликало питання взаємодії медіа, держави, громадянського суспільства задля протидії гендерним стереотипам та сексизму. В цьому контексті голова Ліги захисту прав жінок Олександра Голуб познайомила учасників з досягненнями всеукраїнської кампанії «Україна без сексизму», під час якої організація надіслала більше 320 скарг на виявлені факти сексизму в рекламі й низка рекламних оголошень уповноваженими державними установами була визнана дискримінаційними.
В рамках регіональної конференції Офісом Ради Європи в Україні та Лігою захисту прав жінок був презентований посібник для редакторів, журналістів та маркетологів, який допоможе уникнути розповсюдження гендерних стереотипів та сексистського контенту.
Організатори регіональної конференції в Одесі пообіцяли, що цей захід започаткує цілу серію подібних форумів. Кожен з них відбудеться в певному регіоні та стане потужним майданчиком для дискусій усіх зацікавлених в позитивних змінах.