13 грудня, 2018

Чудовий підручник для шкільної освіти

5 листопада 2018
Вероніка Пугач
Я цікавлюся філософією, фемінізмом та правами ЛГБТ+ спільноти. Закінчила бакалаврат на філософському факультеті КНУ ім. Тараса Шевченка у 2018 році, цього року подаватиму заяви на магістерські програми з філософії. Мені хотілося б поширювати ідеї гендерної рівності, толерантного ставлення до інших та можливостей поєднання фемінізму з сімейним життям. На противагу більшості філософів та філософинь, яких цікавить фемінізм, для мене ближчою є не французька філософія 20 століття, а аналітична філософія. Я хочу спробувати довести, що фемінізм, який базується не на плюралізмі та революції, а на єдиній сутності та поступовому русі вперед, також можливий. Іншими словами, мене цікавить можливість фемінізму з легким ухилом до правих, але і з безперечним визнанням лівих.

Хотіла зранку просто подивитися, що за підручник, але не втрималася та вже прочитала половину. Я навіть не думала, що в Україні вже є такі чудові посібники, орієнтовані на предмети, які допоможуть нашому суспільству стати більш гендерно чутливим!
Дуже цікаво, чи застосовується він у навчальному процесі.
Як у будь-якого шкільного підручника, у нього є недоліки. Наприклад, іноді щось подається як факт, тоді як насправді можливими є інші точки зору. Скажімо "незаперечним лишається факт, що феномен так званої жіночої літератури формувався в межах жіночого руху XVIII – XIX століть в Західній Європі", проте про жіночий містицизм Середньовіччя тут нічого немає. Також ще на початку було зазначено матріархальний суспільний лад, тоді як його наявність у минулому залишається дискусійним питанням.
Також помітна недостатня вичитка книги (зайві слова у реченнях, хибодруки тощо). Наприклад, на с.69 в останньому абзаці ледь не ціле речення без пробілів.
Загалом, це чудовий підручник, і такий предмет однозначно покращить стан суспільства, але мені не вистачає у ньому посилань на джерела. Це, утім, не стільки закид щодо конкретно цього підручника, скільки для підручників загалом. Діти у школі звикають, що підручник говорить істину, та не замислюються над джерелами інформації. Якщо на філософському факультеті ще на першому курсі відбувається зміна світогляду через роботу з першоджерелами та науковими статтями, то у багатьох цієї зміни не відбувається, що не стимулює критичне мислення людини.
У будь-якому разі, я щиро дякую "Гендеру в деталях" за те, що поділилися цією книгою, а також усім тим, хто працював над цим текстом та його схваленням для освітнього процесу.