У статті, на основі соціологічного дослідження, проведеного за творчої участі автора, охарактеризовано ключові гендерні стереотипи, властиві шкільним педагогам: про особистісні характеристики, нібито притаманні хлопчикам і дівчаткам, про їх зовнішній вигляд, про ― «чоловічі» і ― «жіночі» навчальні дисципліни, обов‘язки в рамках шкільних чергувань і по дому. Автор дійшов висновку, що педагогам сучасної української школи властиві високий рівень гендерної стереотипізації, гендерна сегрегація і поляризація.
Гендерні стереотипи значно спрощують, примітивізують соціокультурне різноманіття навколо нас, причому відбувається це доволі приховано. Вони, наче невловиме повітря і «буденний» процес дихання, настільки пронизують життя кожної людини, що стають непомітними операторами нашого світогляду, поведінки і життєвого вибору, звужуючи різноманітні життєві траєкторії в залежності від того, якої біологічної статі є людина. Перебувати під впливом гендерних стереотипів – це означає поширювати сформовані культурою характеристики певної статевої групи на всіх її представників/-ниць без усвідомлення того, що кожна людина є, передусім, неповторною особистістю.
Марущенко, О. Гендерні стереотипи вчительства сучасної української школи: соціологічний аналіз / Олег Марущенко // Гендерна парадигма освітнього простору. - 2015. - №2. - С. 88-95.