26 квітня, 2024

Гендерні стереотипи вчительства сучасної української школи: соціологічний аналіз

4 травня 2019
Поширити в Telegram
4225
Завантажити у форматі: PDF (3.4 МБ)
Олег Марущенко

Кандидат соціологічних наук, директор, експерт і тренер Гендерного інформаційно-аналітичного центру «КРОНА», доцент кафедри філософії Харківського національного медичного університету.

Співавтор і співредактор посібника «У пошуках гендерного виховання» (2013), співавтор посібника «Гендерні шкільні історії» (2012), співавтор аналітичного звіту «Діти і папери: як досягти балансу у школі? Результати дослідження з дебюрократизації шкільної діяльності в рамках спільної ініціативи руху Edcamp Ukraine і Міністерства освіти і науки України» (2017).

Член Робочої групи при Міністерстві освіти і науки України з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації у сфері освіти.

Читайте також:

У статті, на основі соціологічного дослідження, проведеного за творчої участі автора, охарактеризовано ключові гендерні стереотипи, властиві шкільним педагогам: про особистісні характеристики, нібито притаманні хлопчикам і дівчаткам, про їх зовнішній вигляд, про ― «чоловічі» і ― «жіночі» навчальні дисципліни, обов‘язки в рамках шкільних чергувань і по дому. Автор дійшов висновку, що педагогам сучасної української школи властиві високий рівень гендерної стереотипізації, гендерна сегрегація і поляризація.

Гендерні стереотипи значно спрощують, примітивізують соціокультурне різноманіття навколо нас, причому відбувається це доволі приховано. Вони, наче невловиме повітря і «буденний» процес дихання, настільки пронизують життя кожної людини, що стають непомітними операторами нашого світогляду, поведінки і життєвого вибору, звужуючи різноманітні життєві траєкторії в залежності від того, якої біологічної статі є людина. Перебувати під впливом гендерних стереотипів – це означає поширювати сформовані культурою характеристики певної статевої групи на всіх її представників/-ниць без усвідомлення того, що кожна людина є, передусім, неповторною особистістю.

Марущенко, О. Гендерні стереотипи вчительства сучасної української школи: соціологічний аналіз / Олег Марущенко //  Гендерна парадигма освітнього простору. - 2015. - №2. - С. 88-95.

4 травня 2019
Поширити в Telegram
4225
Завантажити у форматі: PDF (3.4 МБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою