22 лютого, 2019

50/50 Сучасне гендерне мислення

23 квітня 2018
Завантажити у форматі: PDF (7,7 МБ)
Тамара Мельник

кандидатка юридичних наук, доцентка, громадська активістка. Працювала у Київському  національному університеті ім. Тараса Шевченка, Інституті філософії та Інституті держави і права НАНУ, Національному транспортному університеті. Була експерткою з гендерних питань Програми розвитку ООН, радницею Міністра України у справах сім’ї та молоді[1]. Керівниця Ініціативної групи з гендерних питань  Верховної Ради України, створеної у 1999 році народним депутатом України М.П. Ковалко. Експертка Школи рівних можливостей[2], голова наглядової ради БО БТ «Київський інститут гендерних досліджень»[3]. Співзасновниця організації «Ліга жінок-виборців України 50/50».

Це видання ставить за мету надати поняття, які увійшли у сучасну суспільно-політичну лексику, але інколи по-різному сприймаються і по-різному інтерпретуються у мові науковців, політичних діячів та активістів громадських структур. Передбачає розширення гендерного мислення, переоцінку й усвідомлення цінностей сучасноті з урахуванням гендерного підходу до них та активізацію гендерної діяльності з метою прискорення процесу оновлення та реформування суспільства. Розраховане на широкого читача.

50/50 Сучасне гендерне мислення

Читайте також:

Мельник Т. М., Кобелянська Л. С. 50/50 Сучасне гендерне мислення: Словник. — К.: К.І.С., 2005. — 280 с.

23 квітня 2018
Завантажити у форматі: PDF (7,7 МБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Гендерно-орієнтоване бюджетування в Україні: теорія та практика
Сьогодні політика гендерної рівності є важливим чинником глобального розвитку і фундаментальним правом людини. Більшість урядів узяли на себе зобов’язання щодо досягнення цілей гендерної рівності і впровадження гендерних аспектів у державну політику. З цією метою були створені численні інструменти і підходи. Починаючи з 1995 року ряд міжнародних організацій та інституцій, зокрема Фонд розвитку для жінок ООН (ЮНІФЕМ, зараз ООН Жінки), Програма розвитку ООН (ПРООН), Європейська економічна комісія ООН (ЄЕК ООН) та інші, виступили ініціаторами інтегрування гендерного підходу до бюджетів і таким чином сприяли розвитку концепції і стратегії гендерно-орієнтованого бюджетування (ГОБ).
Інтерв’ю з Тетяною Ісаєвою про феміністичну просвітницьку діяльність і жіночі музеї
Тетяна Ісаєва[1] — засновниця першого в Україні музею, присвяченого історії жіночого руху і темі забезпечення гендерної рівності. Вона, зокрема, авторка ідеї і директорка проекту «“Створимо музей про себе!”: створення першого в Україні гендерного музею» — Музею жіночої й гендерної історії[2]. Презентувала український Музей жіночої й гендерної історії під час П’ятої (Мехіко, Мексика), Другої (Бонн, Німеччина) і Третьої (Буенос-Айрес, Аргентина) міжнародних конференцій жіночих музеїв світу.
Підйом антигендерних рухів? (Anti-Gender Movements on the Rise?)
Концепція "gender backlash” (що можна перекласти як «опір гендерним перетворенням») охоплює діяльність великої кількості різноманітних локальних ініціатив по всій Центральній та Східній Європі, які пропагують ідею, що традиції важливіші за рівність. У багатьох випадках з’ясовується, що ці групи з’являються та підтримуються як впливовими «пролайферськими» організаціями з США, так і кремлівською пропагандою про «Гейропу», які мають на меті дискредитувати Європейський Союз як місце морального розпаду. Авторки цієї публікації дуже стурбовані поточною ситуацією з гендерною рівністю в Центральній та Східній Європі, але так само дають причини сподіватися на краще. 
Гендерний посібник
18 грудня 2018 року в Києві відбулася панельна дискусія «Як впроваджувати гендерний підхід в роботу сервісних інституцій?». Під час заходу було презентовано посібник «Інтегрування гендерного підходу в роботі Центрів надання адміністративних послуг». Гендерний посібник - це збірник концептуальних принципів та практичних рекомендацій щодо інтегрування комплексного гендерного підходу у роботу ЦНАП.
29 січня запрошуємо на круглий стіл «Ґендер і культура: виклики сьогодення»
29 січня в рамках Днів наук НаУКМА відбудеться круглий стіл на тему «Ґендер і культура: виклики сьогодення». Захід організовано кафедрами літературознавства і соціології в рамках Днів науки НаУКМА за підтримки Фонду ім. Гайнріха Бьолля, Бюро Київ - Україна. 
У Харкові відбудеться майстерня «Теоретичні та емпіричні засади гендерних студій»
29-30 березня у Харкові відбудеться майстерня «Теоретичні та емпіричні засади гендерних студій». Організатори: Центр дослідження міжетнічних відносин Східної Європи; Національний технічний університет “ХПІ”; Українська асоціація усної історії. До участі запрошують усіх, хто мають бакалаврський чи магістерський ступінь, а також та аспірант_ок із історії, соціології, культурології та інших дотичних дисциплін. Дедлайн подачі заявок — 15 лютого. 
Власть, пол и репродуктивный успех
Книга знакомит читателя с современными  представлениями об эволюции полового поведения человека.  В книге предлагается реконструкция половых связей  на разных этапах эволюции человека и обосновывается связь между формированием устойчивых пар между полами и удлинением сроков младенчества и детства. Обсуждается вопрос о связи между сексом и воспроизводством в современном обществе.
Стандарти недискримінаційної реклами за ознакою статі: українська практика та міжнародний досвід: монографія
Монографія «Стандарти недискримінаційної реклами за ознакою статі: українська практика та міжнародний досвід» присвячена розгляду сучасної теорії та практики саморегулювання рекламної галузі щодо попередження появи дискримінаційної реклами. Наведено текст Стандартів недискримінаційної реклами за ознакою статі, які були прийняті фаховими організаціями маркетологів та рекламістів разом з провідними гендерними об’єднаннями 30 вересня 2011 р. на Всеукраїнському Форумі, а також практичні рекомендації щодо їхнього застосування.
Гендерна абетка для українських медіа
У посібнику «Гендерна абетка для українських медіа» розкриті основні гендерно-тематичні поняття, які допоможуть журналістам і журналісткам усіх видів засобів масової комунікації уникнути стереотипних, сексистських штампів і норм під час підготовки інформаційних матеріалів, статей, передач. Посібник стане в нагоді і PR-менеджерам, керівникам прес-служб, громадським діячам, волонтерам. Представлені у посібнику напрацювання сприятимуть формуванню гендерно-чутливого інформаційного простору, вільного від дискримінації за ознакою статі.