17 листопада, 2024

Як українські медіа здавали тест "яке ти 8 березня"?

14 березня 2019
Поширити в Telegram
4752
Читайте також:

ЕРОТИЧНИЙ ГОРОСКОП, ФРАНЦУЗЬКІ СОЛОДОЩІ ТА МАНІКЮР

Уявімо ситуацію: ви – медіа, яке хоче стартувати напередодні 8 березня. Цільова аудиторія, можливо, ще не визначена або ви її промацуєте. Пропонуємо безпрограшний варіант, як назвати матеріал і відповідно запустити контент. Рандомно міксуйте ліву та праву колонку, в такий спосіб вийде новий заголовок:

Це реально працює. Принаймні у нас склалося враження, що саме так провідні медіа заповнювали стрічку новин.

Окрім топ-5 весняних варіантів манікюру, святкових салатів, читачам пропонували різні гороскопи на картах Таро, зокрема гендерно чутливий та навіть еротичний.

А якщо серйозно, то моніторинг показав, що лише 12% з усього масиву новин, присвячених 8 березня, стосувалися висвітлення Маршу жінок в Україні. Не обійшлося без маніпуляцій у заголовках: наприклад, “Страна” та Newsone закцентували на тому, що феміністки на марші вимагали додаткових вихідних під час менструації.

Хоча насправді журналісти сфотографували в натовпі одну особу, яка тримала відповідний плакат, причому навіть стать цієї особи на фото розгледіти неможливо.

ТАНЦІ ТА ОГОЛЕНІ ЧОЛОВІКИ

До “свята ніжності, весни, краси” українські рятувальники підготували відеопривітання.

Це дещо незвичне відео медійники оцінили і масово ставили в стрічку новин. Також не забули в заголовок винести вразливі групи населення та хейт-спіч щодо ромів.

Щоправда, рятувальники не єдині, хто здивували цього дня. Так, невідомі чоловіки з оголеними торсами позували на даху будівлі станції метро “Дарниця”.

  • У КИЄВІ ЖІНОК ІЗ 8 БЕРЕЗНЯ ПРИВІТАЛИ НАПІВОГОЛЕНІ ЧОЛОВІКИ / ТСН

ЦИФРИ ТА ОПИТУВАННЯ

Водночас у Збройних силах України та Міністерстві закордонних справ почали рахувати жінок, щоправда за запитом журналістів. Під час моніторингу також виявилося, що жінок досі іменують “прекрасный пол”.

Щодо доцільності святкування 8 березня, деякі сайти зробили власні опитування і згодом видали ексклюзивний контент за їхніми результатами.

(Чи потрібно святкувати 8 березня?/ скрін ТСН)

(скріншот Обозреватель)

А ЯК ТАМ В’ЯТРОВИЧ?

Здається, тільки ліниві не встигли згадати 8 березня про В’ятровича, щоправда в контексті з маніпуляцією.

(скріншот Newsone)

Щоб збільшити клікабельність сайту, зокрема заголовків, журналісти “Страни” зманіпулювали на прізвищах В’ятровича та Порошенка, хоча можна було написати трьома словами: “В “Рошені” розкупили торти”, але НІТ, необхідна драма. Та і, якщо вдуматися, немає жодної новини в тому, що в продуктовому магазині розкупили торти до свята. З такими темпами співробітники цих видань незабаром будуть нас радувати новинами про те, що в зайців два вуха, а сніг білий, а не чорний.

(скріншот Страна)

ЯК 8 БЕРЕЗНЯ СВЯТКУЮТЬ ЗА КОРДОНОМ?

Росіян традиційно вітають на коні, наприклад на Новий рік Наталя Поклонська вітала з прийдешнім на коні. Цьогоріч тренд перейняв Путін і теж вирішив осідлати коня. Про це, як уже повелося щодо новин з “русского міра”, відзвітувала “Страна”:

Окрім “Страни”, жодне з інших українських видань, що потрапили до моніторингу, не опублікувало цієї новини.  Ще одна новина, яка стосувалася російського інфопростору, була про те, що невідомі чоловіки прийшли у феміністичну кав’ярню з квітами та знімали на відео, як жінки намагалися видворити їх. Згодом одна з жінок використала газовий балончик, однак у медіа подали, що була бійка.

У цей час жінки Бельгії та Іспанії проводили страйки та марші за рівноправність.

А СЕКСИЗМ БУВ?

Ще й який. Не обійшлося без сексизму: у виданні “Знай“, наприклад, обговорили новий образ екс-регіоналки Ганни Герман.

А щоб остаточно читачі повірили на слово, то опублікували цю новину ще раз, але трішки додали трешу для заголовку.

ХОЧ ЩОСЬ ХОРОШЕ БУЛО?

Так. Найкраще тему Міжнародного жіночого дня було висвітлено на сайті “Нового времени”. Журналісти і редактори цього видання підготували цілу серію мотивувальних і якісних статей про жінок і рівноправність, а також видали власний спецпроект про 100 найуспішніших жінок України:

Крім того, “Новое время” розповіло про цікавий художній проект “Сама собі олігархиня. Одесский художественный музей создал футболки против стереотипов о женщине“. Відомо, що Одеський художній музей запустив серію футболок, спрямованих на боротьбу зі стереотипами.

Також хочемо відзначити дуже цікавий спецпроект “Долі жінок, які воювали за Україну“, створений ТСН.ua спільно з архівом Центру досліджень визвольного руху, галузевим держархівом СБУ, архівом видання “Літопис УПА” та архівом польського Інституту національної пам’яті. Спецпроект розповідає про підпільниць, які самовіддано боролися з польським, нацистським і радянським режимами.

Загалом зі 198 матеріалів, присвячених 8 березня, лише приблизно третина була умовно “просунутою”, тобто дійсно розповідала про права жінок і важливість гендерної рівності або хоча б мала нейтральний тон. Усе інше – це були різні ідеї щодо подарунків, привітання політиків, шоу-біз, джинса, гороскопи і берегині. Цікавою була закономірність: якісні медіа ставили в середньому до 10 новин про 8 березня. Ті медіа, що системно мають проблеми з дотриманням професійних журналістських стандартів, ставили десятки новин про астероїди, “а що там у Росії” та інші манікюри.

Цього року в інтернет-ЗМІ нам бракувало дискусій щодо гендерної рівності в Україні і відповідних коментарів та рекомендацій від профільних експерток та експертів, а також огляду державної політики на цю тему. Сподіваємося побачити це в ЗМІ наступного року!

Моніторинг відбувся з 4 по 8 березня 2019 року.

*Дослідження проводилося в таких ЗМІ: “Обозреватель”, “Знай.ua”, “Страна.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone,  RBC.ua, “Ліга”.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є винятково відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає позицію USAID, уряду США та Internews.  

14 березня 2019
Поширити в Telegram
4752
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою