У збірнику опубліковані оригінальні статті теоретичного та експериментального характеру з актуальних проблем теорії та історії педагогіки (гендерний аспект), методологічних основ гендерної освіти та практики гендерного виховання учнів і студентів у закладах освіти та позашкільних установах.
Зміст:
- Великодна Мар’яна. Дослідження гендерної ідентичності особистості: модифікація опитувальника BSRI.
- Голованова Тетяна. Методологічні підходи та методи дослідження гендерних питань в освіті.
- Дороніна Тетяна. Проблематизація питання формування гендерної парадигми у сучасному педагогічному дискурсі.
- Марценюк Тамара. Гендерні дослідження як складова процесу регулювання гендерних відносин у Швеції.
- Вербенець Анна. Проблема роздільного та спільного навчання: мальтійський досвід.
- Волікова Марина. Сімейно-шлюбні відносини за законами Хаммурапі.
- Беата Говорко-Складенек. Ставлення католицького костелу до ―гендерної ідеології.
- Заредінова Ельвіра, Зіядінова Ріяна. Особливості виховання хлопців та дівчат у кримськотатарській сім‘ї.
- Приходько Ганна. Аналіз досвіду соціостатевого виховання дітей в українській селянській родині ХІХ ‒ поч. ХХ ст.: стан, проблеми, перспективи.
- Басюк Леся. Школа як дзеркало гендерного дисбалансу суспільства: проблематизація питання.
- Гришак Світлана, Шабаєва Наталія. Організація відеоклубу в позанавчальній діяльності студентів як фактор їх ефективної гендерної соціалізації.
- Дух Людмила. Гендерний підхід у викладанні предметів освітньої галузі "Суспільствознавство".
- Тяговська Ольга. Гендерний аспект німецькомовної жіночої прози.
- Чуєшкова Оксана. Гендерний компонент на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) в інженерно-педагогічному ВНЗ.
- Бекірова Ніяра, Заредінова Ельвіра. Реалізація гендерного виховання в дошкільному навчальному закладі.
- Вихор Світлана. Прояви та причини насилля в освітньому середовищі: гендерний аспект.
- Заредінова Ельвіра, Бекірова Діляра. Вплив гендерних ролей на формування взаємовідносин батьків і дітей у сім‘ї.
- Зекріяєва Ельзара. Роль сім‘ї у статеворольовій ідентифікації дітей дошкільного віку.
- Калько Ірина. Позааудиторна робота зі студентами як одна з форм руйнування усталених та формування сучасних гендерних уявлень.
- Карнаух Леся. Гендерні взаємини в родині як чинник соціалізації дітей дошкільного віку.
- Купенко Олена. Виховання студентів через залучення їх у навчальні проекти.
- Любивий Володимир. Застосування освітньої технології «дебати» в процесі формування гендерносприятливого середовища у ВНЗ.
- Губіна Світлана. Практичний вимір гендерної чутливості вчителів початкових класів.
- Савельева Юлія. Філософське поняття сім‘ї як методична основа компетенцій соціального педагог.
- Ситникова Юлія. Гендерна освіченість сучасного викладача вищої школи як шлях вдосконалення його педагогічної майстерності.
- Рассказова Ольга, Тарасенко Неллі. Досвід роботи осередків гендерної освіти педагогічного вищого навчального закладу.
- Світайло Ніна, Ісаєва Тетяна. На шляху до гендерночутливого вищого навчального закладу: досвід діяльності всеукраїнської мережі осередків гендерної освіти ВНЗ.
- Харченко Сергій. Організація науково-дослідної діяльності центру гендерної освіти.
- Годованська Оксана. Гендер для медій (рецензія на підручник із гендерної теорії для журналістів та інших соціогуманітарних спеціальностей / Л. Малес, Т. Марценюк, О. Плахотнік, О. Приходько, С.Шимко. Г. Ярманова; за ред. М. Маєрчик. – К. : Критика, 2013. – 220 с.).
- Дороніна Тетяна. Суспільство. Гендер. Історія (рецензія на збірник статей та тезисів доповідей V всеросійської наукової конференції з міжнародною участю. Травень 2014. – Ліпецьк, 2014. – 48 с.)
Гендерна парадигма освітнього простору / За заг. ред. Дороніної Т. О. – Кривий Ріг : ВЦ КГПІ ДВНЗ «КНУ». – 2015. – Вип. 1. – 150 с.
Засновник і видавець : Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет».