23 листопада, 2024

Головний секрет Вікторії — це старий чувак з Огайо

5 грудня 2022
Поширити в Telegram
414
Олена Муконіна

Остеопатка, краніосакральна терапевтка, психологиня, блогерка. Майстриня  підтримуючих практик та кіл. Популяризаторка жіночого здоров'я, турботи та піклування про себе. 

Instagram:  @elenka.mukonina 

Fb: https://www.facebook.com/elenka.mukonina

Залипаючи в стрічку ТікТок, я натрапила на ролик, який здійняв хвилю захоплення в моїй внутрішній феміністці, спеціалістці з остеопатії і латентній революціонерці одночасно. Відео (яке, на секундочку, ВЖЕ мало майже 38 мільйонів переглядів) було про флешмоб, який організувала Джекі Місканік (Jackie Miskanic) у США біля однієї з крамниць бренду Victoria’s Secret, відомого своїм баченням «ідеального жіночого тіла». Джакс і ще зо два десятки професійних танцівниць і танцівників смалили танець під фанкову пісню Victoria’s Secret. Родзинка перформансу — текст пісні: вона про секрет Вікторії, який полягає в тому, що власник компанії — це старий чувак з Огайо, котрий заробляє бабло на дівчатах і їхніх проблемах із тілом, нав’язуючи стандарт краси «шкіра й кістки з великими грудьми».

«Нічогенька така акція!» — подумала я і полізла на сторінку авторки відео. Як там кажуть? Що далі в ліс, то товщі партизани? Отож-бо.

Організаторка флешмобу Джекі Місканік виявилася авторкою пісень, фіналісткою шоу «Американський ідол» (American Idol) та зіркою ТікТоку @jaxwritessongs. Її сценічний псевдонім — Джакс (Jax). На початку червня цього року вона запостила на своїй сторінці відео, яке стало без перебільшення маятником цієї історії. Джекі працює нянею, вона саме зустріла після школи дівчинку-підлітка Челсі й одразу записала на відео коротеньку, знайому багатьом дівчатам навіть у нашій країні історію. Челсі міряла в магазині купальник, а її токсична подруга принизила її, назвавши пласкою і товстою в тому бікіні. Шопінг відбувався у Victoria’s Secret.

«Отож я написала пісню для неї [Челсі], тому що коли я була в її віці, у мене було чимало проблем з харчуванням і мені дуже хотілося, щоб тоді поряд зі мною була людина, яка сказала б мені оце». Далі Джекі ввімкнула пісню...

Останні тридцять років Victoria’s Secret створювали образ «ідеального» жіночого тіла, який поламав не одну тисячу психік, як дівочих, так і чоловічих, бо вводив в оману і віддаляв від реальности. Леслі Векснер, власник бренду з 1980-х, ніби втілював усі чоловічі фантазії в образах «ангелів Victoria’s Secret». Бренд робив ставку на відверту сексуалізованість і наполегливо переконував жінок в усьому світі, якою має бути на вигляд привабливість. Це тривало до останнього часу, навіть коли інші бренди спідньої білизни переглянули свої рекламні меседжі і змінили концепцію на ближчу до реального життя й тіла.

Десятиліттями люди по всій планеті розчаровувалися в собі, терпіли приниження, катували себе дієтами й однаково страждали від дефіциту поваги до себе і своїх форм. У результаті сьогодні ми маємо глобальну проблему — спотворений образ тіла. Ця проблема така багатошарова, що навіть цибуля їй позаздрить.

На початку 2020-х хвиля почала відкочуватися назад, поглинаючи вперті бренди, які не проявляли й дещиці поваги до своїх клієнток/-ів, обираючи для своїх кампаній тільки високих худих дівчат з відшліфованими пластичними хірургами і графічними редакторами тілами. Victoria’s Secret трималися до останнього зі своїми шоу ангелів, але наразилися на скандали, продажі почали стрімко падати, як і кредит довіри клієнток.

Феномен пісні Джакс у тому, що вона примусила відреагувати всіх. Як після першої публікації, так і після флешмобу, люди писали в коментарях про свої переживання, свій досвід, ніби нарешті здобули голос говорити про це. Люди розповідають свої історії у супроводі її пісні. Пісня завірусилась! Вона навіть потрапила на радіостанції і займає непогані позиції за популярністю в топ-чартах, про неї писали різні американські медії.

Опоненти не лишилися осторонь. За якихось два місяці на офіційній сторінці Victoria’s Secret з’явився лист-звернення від нової виконавчої директорки компанії Емі Гок. Вона подякувала Джакс за правду і за те, що порушила у своїй пісні важливу тему. Емі Гок написала, що вони не шукають виправдань за минуле і хочуть відновити довіру з клієнтками. За словами Гок, мета компанії — розбудовувати суспільство, у якому кожна людина почуватиметься почутою і побаченою. Ніби адекватна, навіть правильна реакція. Та чи не надто довго думали?

Цього листа розмістила у себе в Тікток і Джакс. Знаючи, що її сторінку читають у Victoria’s Secret, і керуючись словами Емі Гок, співачка й блогерка запросила аудиторію висловлюватися в коментарях і сформулювала питання: «Чого вам бракує? Що вам потрібно [бачити в рекламі], щоби почуватися комфортно, безпечно, відчувати, що враховано ваші потреби?»

Користувачки ТікТоку багато писали не тільки про звичайні реальні «неідеальності», як-от зморшки, розтяжки, шрами, волосся, татуювання тощо. Люди вказували, що треба зважати на жінок із вадами тіла, жінок старшого віку, нестандартних розмірів, адже всі хочуть почуватися привабливими. І це відчуття формується, зокрема, через ставлення оточення. Окремо писали про реальну відповідність розмірів білизни та про інклюзивних консультанток/-ів в офлайн-крамницях.

Задля справедливости треба визнати, що після зміни керівництва у Victoria’s Secret почали більше залучати до фотосесій жінок з різними формами і об’ємами (хоча від ретуші досі не можуть відмовитись).

Цікаво спостерігати, як за допомогою соцмереж — їхньої прозорости й швидкости — люди впливають на речі й процеси, які раніше здавалися недосяжними. Хочеться вірити, що вже тепер ми перетворюємося з пасивних свідків історії на безпосередніх її творчинь.

А Джакс крута, крім того, що талановита. Вона з тих дорослих, які підтримують і виступають на боці не лише дитини, а й здорового глузду та реальности. І яких поки що бракує поряд із дівчатами-підлітками в усьому світі.

Посилання :

Відео флешмобу: https://www.tiktok.com/@jaxwritessongs/video/7124482060714085675?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Перша публікація пісні: https://www.tiktok.com/@jaxwritessongs/video/7106658975130635563?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Відповідь Victoria’s Secret: https://www.instagram.com/p/ChIVYqSvcR8/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

5 грудня 2022
Поширити в Telegram
414
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Усі статті теми
«Де ви знаходите той сексизм?»
«Я на таке не звертаю уваги» означає, що сексизм таки є.  
«Якщо вам важко весь час бути з дитиною, не народжуйте»
Претензії до жінок нескінченні.
Гендерний розрив у зарплатах —  це «міф»
Написали в резюме бажаний дохід — зітріть і додайте 25%.