The project’s main goal is to support the Government and civil society efforts in promoting equality between men and women in all spheres of life and to improve the status of women in Ukraine as an instrument towards achieving sustainable human development, Ukrainian MDGs and building a democratic state in line with Ukrainian international, constitutional and legal commitments and within the framework of the corresponding Government action plans.
Збірник «Жінки і чоловіки в Україні» підготовлено на основі даних державної статистичної та адміністративної звітності, матеріалів вибіркових обстежень, переписів та даних Євростату. Збірник підготовлено фахівцями Департаменту статистики послуг з використанням матеріалів галузевих департаментів статистики.
Це видання підготовлено в межах виконання «Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні», яку впроваджує Програма розвитку ООН.
Цей модуль розроблено для тренерок/тренерів з гендерних питань, які брали участь у семінарах «Тренінг для тренерок/тренерів» в рамках Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні ПРООН з вересня 2009 р. по березень 2010 р. Модуль має стати практичним інструментом для навчання державних службовців і покликаний вплинути на планування та впровадження програм гендерної рівності на різних рівнях та в усіх секторах.
Основним завданням цього дослідження є розробка концептуальної основи для рекомендацій щодо поліпшення національного механізму забезпечення гендерної рівності, зокрема поліпшення національної політики, інституційних підходів та управління, підвищення ефективності держави в забезпеченні гендерної рівності.
У збірнику представлені матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Гендерна освіта – ресурс розвитку паритетної демократії» та матеріали учасників Шостого Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з напрямку гуманітарної науки – гендерних досліджень, вітчизняних та зарубіжних гендерологів.
Проблема впровадження гендерного підходу в освіту є однією з найменш розроблених в українських гендерних психолого-педагогічних дослідженнях. Труднощі пов’язані передусім з відносно недавнім долученням гендерного підходу до освітніх практик, неоднозначним трактуванням як гендерної термінології, так і її змістовного наповнення. Усунення гендерної різниці в початковій та середній освіті до 2015 року було проголошено на Саміті тисячоліття ООН (2000 р.) одним з найважливіших завдань та цілей розвитку громадянського суспільства.
В збірці представлений експертний аналіз програм для основної та старшої школи (за освітніми галузями).
Навчальна програма з інтегрованого курсу призначена висвітленню теоретикометодичних засад гендерної освіти студентам ІІ-ІV курсів вищих педагогічних навчальних закладів. Розробка містить пояснювальну записку, навчально-тематичний план та перелік науково-методичної літератури.
Гендерна рівність є фундаментальним правом та необхідною умовою досягнення цілей зростання, соціальної єдності та демократії. Тим не менше, певна нерівність продовжує існувати і може поглиблюватися, якщо освіта, навчання та культура продовжуватимуть поширювати гендерні стереотипи.
Для того, щоб учні успішно навчалися, стали впевненими у собі особистостями, відповідальними та активними громадянами, необхідно приділяти увагу забезпеченню гендерної рівності, рівному позитивному ставленню до дівчат та хлопців, а також навчанню з гендерних питань. Гендерно чутлива освіта допомагає визначити, які погляди у сфері гендеру є справжніми, а які – лише стереотипними узагальненнями.