Проблема впровадження гендерного підходу в освіту є однією з найменш розроблених в українських гендерних психолого-педагогічних дослідженнях. Труднощі пов’язані передусім з відносно недавнім долученням гендерного підходу до освітніх практик, неоднозначним трактуванням як гендерної термінології, так і її змістовного наповнення. Усунення гендерної різниці в початковій та середній освіті до 2015 року було проголошено на Саміті тисячоліття ООН (2000 р.) одним з найважливіших завдань та цілей розвитку громадянського суспільства.
В збірці представлений експертний аналіз програм для основної та старшої школи (за освітніми галузями).
Навчальна програма з інтегрованого курсу призначена висвітленню теоретикометодичних засад гендерної освіти студентам ІІ-ІV курсів вищих педагогічних навчальних закладів. Розробка містить пояснювальну записку, навчально-тематичний план та перелік науково-методичної літератури.
Гендерна рівність є фундаментальним правом та необхідною умовою досягнення цілей зростання, соціальної єдності та демократії. Тим не менше, певна нерівність продовжує існувати і може поглиблюватися, якщо освіта, навчання та культура продовжуватимуть поширювати гендерні стереотипи.
Для того, щоб учні успішно навчалися, стали впевненими у собі особистостями, відповідальними та активними громадянами, необхідно приділяти увагу забезпеченню гендерної рівності, рівному позитивному ставленню до дівчат та хлопців, а також навчанню з гендерних питань. Гендерно чутлива освіта допомагає визначити, які погляди у сфері гендеру є справжніми, а які – лише стереотипними узагальненнями.
Це видання включає роботи, що були представлені під час Конференції молодих вчених «Гендерна освіта та наука в Україні», що була проведена у Києві 17-18 лютого 2010 року.
Навчально-методичні матеріали «Ми – різні, ми – рівні» допоможуть вчителям у підготовці до уроків гендерної грамотності, які проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах України в рамках проголошеного Європейським парламентом і Радою Європи Року рівних можливостей для всіх та Року гендерної рівності в Україні.
Публікація являє собою довідник про організації та установи, які надають соціальні послуги у випадках вчинення насильства в сім’ї. Довідник розрахований і на працівників органів внутрішніх справ, які надають особам, які постраждали від насильства в сім’ї та/або його вчинили, інформацію про органи і установи, де можна отримати допомогу або пройти корекційну програму відповідно.
Публікація являє собою посібник, в якому коротко викладено інформацію, поради та методики, які повинні допомогти дільничним інспекторам міліції у їхній практичній роботі з виявлення та профілактики насильства в сім’ї. Незважаючи на те, що пам’ятка розрахована на дільничних інспекторів міліції, нею можуть користуватись й ін. працівники органів внутрішніх справ, які здійснюють виїзди на виклики щодо сімейних конфліктів. Вміщена у пам’ятці інформація сприятиме кращій документації випадків насильства та, власне, профілактиці насильства.
Вашій увазі пропонується посібник «Стандарти надання соціальних послуг особам, які постраждали від насильства в сім’ї: міжнародний досвід та рекомендації для України». Він являє собою першу спробу узагальнити національний і закордонний досвід у сфері попередження сімейного насильства, надати оцінку наявній ситуації в Україні та запропонувати концепцію базових стандартів надання послуг постраждалим.
Протягом тривалого часу в Україні на мікросоціальному рівні проблему насильства в сім’ї активно не обговорювали. Ініціаторами захисту жертв насильства стали правозахисні громадські організації, в першу чергу жіночі, які не лише розпочали рух проти насильства, але й спонукали державні органи влади до створення необхідної законодавчої бази щодо розширення державної системи захисту від насильства та інформування населення.