У статті автор пояснює поняття «прихованого навчального плану» - «тіньового» боку освіти, мегамеханізму, який обслуговує патріархальний режим панівної культури - і демонструє його функціонування в українських школах, зокрема на прикладах організації простору, виховної ідеології, гендерної стратифікації персоналу закладу освіти, змісту навчальної програми й стилю комунікації.
„Прихований навчальний план” – це „тіньовий” бік освіти, мегамеханізм, який обслуговує патріархатний режим пануючої культури. Він майстерно намагається нас переконати, що існують дві статі, які є вкрай несхожими між собою, ледь не протилежними біологічними видами, саме через що й займають кардинально різні позиції в суспільстві (чоловіча є домінуючою), і так має бути. Через освітні інструменти кожна зі статей „отримує” свій набір можливих гендерних ролей і життєвих траєкторій, прийнятних особистісних рис й шаблонів поведінки. Т
Марущенко О. «Прихований навчальний план» сучасної школи: методологія та структурування предмету дослідження // Гендер-PRO: Збірн. наук. праць за матеріалами наук.-практ. конф. студентства й наукової молоді. — Харків, 2013. — Вип. 1. — С. 57–64.