16 травня, 2021

«Прихований навчальний план» сучасної школи: методологія та структурування предмету дослідження

4 травня 2019
Поширити в Telegram
3621
Завантажити у форматі: PDF (373 КБ)
Олег Марущенко

Кандидат соціологічних наук, директор, експерт і тренер Гендерного інформаційно-аналітичного центру «КРОНА», доцент кафедри філософії Харківського національного медичного університету.

Співавтор і співредактор посібника «У пошуках гендерного виховання» (2013), співавтор посібника «Гендерні шкільні історії» (2012), співавтор аналітичного звіту «Діти і папери: як досягти балансу у школі? Результати дослідження з дебюрократизації шкільної діяльності в рамках спільної ініціативи руху Edcamp Ukraine і Міністерства освіти і науки України» (2017).

Член Робочої групи при Міністерстві освіти і науки України з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації у сфері освіти.

Читайте також:

У статті автор пояснює поняття «прихованого навчального плану» -  «тіньового» боку освіти, мегамеханізму, який обслуговує патріархальний режим панівної культури - і демонструє його функціонування в українських школах, зокрема на прикладах організації простору, виховної ідеології, гендерної стратифікації персоналу закладу освіти, змісту навчальної програми й стилю комунікації. 

„Прихований навчальний план” – це „тіньовий” бік освіти, мегамеханізм, який обслуговує патріархатний режим пануючої культури. Він майстерно намагається нас переконати, що існують дві статі, які є вкрай несхожими між собою, ледь не протилежними біологічними видами, саме через що й займають кардинально різні позиції в суспільстві (чоловіча є домінуючою), і так має бути. Через освітні інструменти кожна зі статей „отримує” свій набір можливих гендерних ролей і життєвих траєкторій, прийнятних особистісних рис й шаблонів поведінки. Т

Марущенко О. «Прихований навчальний план» сучасної школи: методологія та структурування предмету дослідження // Гендер-PRO: Збірн. наук. праць за матеріалами наук.-практ. конф. студентства й наукової молоді. — Харків, 2013. — Вип. 1. — С. 57–64. 

4 травня 2019
Поширити в Telegram
3621
Завантажити у форматі: PDF (373 КБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою