23 травня, 2019

Дотримання громадянських прав трансгендерних людей в Україні

21 липня 2018
Завантажити у форматі: PDF (529 КБ)

Дотримання громадянських прав трансгендерних людей в Україні. ГО «Інсайт». – Київ, 2012.

Дотримання громадянських прав трансгендерних людей в Україні

Читайте також:

Формально ми живемо в світі чоловіків і жінок, де поняття «стать», здавалося б, визначене й впізнаване, і часто видається, що наявний порядок речей універсальний і природний.

Паспортна стать, зафіксована лікарями при народженні, юридично не дозволяє нам інших варіантів самоідентифікації. Людей, які народжуються з ознаками чоловічої та жіночої статі (інтерсекс) – примусово «коригують» в той чи інший бік, за бажанням батьків, у перші дні після народження. Тих дітей, у яких інтерсексуальність проявляється в пубертатному віці, держава взагалі намагається не помічати, створюючи для них дискурс «відхилення» від так званої норми. Також часто можна почути про певне, так зване «традиційне», уявлення про стать, і що уявлення про «гендер» (соціальну стать) як про категорію, що не залежить від генетичної статі, набуте і непритаманне українському суспільству. Проте різноманітні соціокультурні дослідження розкривають правдиву ситуацію з цих питань. Виявляється що як в Україні, так і в усьому світі є люди, чиє існування не вписується в традиційне розуміння статі та гендеру. Своїм існуванням вони змінюють підходи до так званого «традиційного способу життя». Такі люди існують незалежно від політичних чи соціальних політик. Їх називають трансгендерними людьми.

Це дослідження являє собою нерепрезентативне кількісне дослідження в сфері дотримання прав трансгендерних людей, зокрема в сфері медичної допомоги та послуг.

21 липня 2018
Завантажити у форматі: PDF (529 КБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Гендерні стереотипи вчительства сучасної української школи: соціологічний аналіз
У статті, на основі соціологічного дослідження, проведеного за творчої участі автора, охарактеризовано ключові гендерні стереотипи, властиві шкільним педагогам: про особистісні характеристики, нібито притаманні хлопчикам і дівчаткам, про їх зовнішній вигляд, про ―чоловічі‖ і ―жіночі‖ навчальні дисципліни, обов‘язки в рамках шкільних чергувань і по дому. Автор дійшов висновку, що педагогам сучасної української школи властиві високий рівень гендерної стереотипізації, гендерна сегрегація і поляризація.
Сценарії гендерної успішності й структура гендерної влади серед українців-фермерів у Західній Канаді до 1939 року
З 1890-х до 1939 року українці двома хвилями здійснили масове переселення в Західну Канаду. За незначними винятками це були західно-українські селяни й дрібні ремісники, які, переїжджаючи, здебільшого намагалися заснувати фермерські угіддя або наймалися на низькокваліфіковані роботи в шахти, на залізницю, до інших фармерів у помічники тощо. У статті авторка розглядає способи адаптації українців і вживання їх у культурне і соціальне оточення нового краю. Налаштувавши оптику аналізу на гендерну складову, авторка акцентує особливості обставин, з якими стикалися імігранти, залежно від того, були це чоловік чи жінка, вивчає специфіку задач і викликів, які треба було долати чоловікам чи жінкам, і як по-різному сприймалися громадою деякі нові, модерні вибори молоді, залежно від того, йшлося про парубків чи дівчат. В статті також розглянуто вибори і рішення, що не вписувалися в установлений гендерний канон того часу. 
Права людини жінок зі спільноти ЛБТіК в Україні
У цій публікації наведено огляд національних правових актів та документів ООН щодо прав жінок ЛБТІК та представлена стисла інформація про ситуацію стосовно прав жінок ЛБТІК в Україні.
Чому в школах мало учителів-чоловіків. І чи є це проблемою?
У вересні 2018 року дослідницька мережа «Еврідіка» опублікувала статтю «Чи має значення те, що чоловіки не викладають?», у якій викладені деякі добре відомі факти: за інформацією Євростату лише 15% вчителів початкової школи в Європі – чоловіки, і навпаки, лише 25% професорів європейських університетів – жінки, пише Профспілка працівників освіти і науки України.
Наукові записки Національного університету «Острозька академія».Серія «Гендерні дослідження».
У збірнику наукових праць представлене широке коло проблем з різних галузей науки: культурології, фольклористики, педагогіки, психології, історії, філософії, досліджень масової культури, всі вони об’єднані антропологічною проблематикою. Особливістю даного видання є його різноспрямованість, прагнення пояснити феномен гендеру використовуючи метод доповнення. Автори доводять, що антропологічна проблематика безпосередньо пов’язана із гендерними питаннями. Матеріали збірника можуть стати у нагоді усім, кому не байдужий розвиток української культури та суспільства.
Гендерна парадигма освітнього простору
Перший номер журналу "Гендерна парадигма освітнього простору" (2015).