23 березня, 2023

Про авторку

Ірина Дєдушева
Ірина Дєдушева

Журналістка, СММниця «Гендер в деталях», феміністична блогерка www.instagram.com/irinadedusheva/

Всі статті
Втрати війни
В Україні під час повномасштабної війни насильство має різні виміри, і збройна агресія Росії — найбільше джерело насильства проти жінок і дівчат, яке набирає різних форм. Тому протягом 16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства ми відійшли від міжнародних традицій відзначення цієї акції і по-своєму говорили про втрати, яких нам завдає російська війна.В Україні під час повномасштабної війни насильство має різні виміри, і збройна агресія Росії — найбільше джерело насильства проти жінок і дівчат, яке набирає різних форм. Тому протягом 16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства ми відійшли від міжнародних традицій відзначення цієї акції і по-своєму говорили про втрати, яких нам завдає російська війна.
П’ять тез про український фемінізм під час війни: виклики та здобутки
П’ять тез із другого Феміністичного діалогу «Український фемінізм під час війни: виклики та здобутки».
П’ять тез про фемінізм і мілітаризм
П’ять тез із першого Феміністичного діалогу «Фемінізм та мілітаризм: теорії, критика та практика».
«В освіті має бути гендерний нейтралітет»: Олена Стрельченко, директорка ЗДО «Пролісок» Визирської сільської ради на Одещині
Робота з дошкільнятами під час війни — один із найбільших викликів для системи української освіти. Навчальні заклади повинні або мати укриття, які відповідають усім нормативам, або ж мусять переводити освітній процес в онлайн-режим. Це два головні завдання для виховател_ьок дитячих садків. Як їм вдається з цим упоратися, а ще одночасно волонтерити, допомагати ВПО, бути включеними в розвиток освіти в Україні та впроваджувати гендерні підходи — про це все розповіла директорка закладу дошкільної освіти на Одещині Олена Стрельченко.
«Мусимо максимально використати вікно можливостей»: Владислав Качур, вчитель англійської мови, директор Центру професійного розвитку педпрацівників
З початком повномасштабної війни на багатьох освітян_ок лягло додаткове волонтерське навантаження. Владислав Качур — вінницький педагог, який буквально жив у стінах школи, бо не встигав повернутися додому до комендантської години. З паном Владиславом ми поговорили про воєнні виклики для української освіти, про нові підходи, потрібні нашій державі для стрімкого розвитку, серед яких і створення гендерно нейтрального освітнього середовища.