23 жовтня, 2021

Гендерні аспекти моди: конструювання ідентичності за допомогою одягу

13 червня 2019
Поширити в Telegram
2205
Завантажити у форматі: PDF (792 КБ)
Тамара Марценюк

Кандидатка соціологічних наук, доцентка кафедри соціології Києво-Могилянської академії, гендерна експертка Української Гельсінської спілки з прав людини, гостьова дослідниця за програмою імені Фулбрайта (2017–2018) в Колумбійському університеті (США). Викладає курси на гендерну тематику «Вступ до гендерних студій», «Гендер і політика», «Маскулінність і чоловічі студії», «Фемінізм як соціальна теорія та суспільний рух» та інші.
Сфера наукових інтересів охоплює такі теми: соціологія гендеру, соціальна структура суспільства, гендерні відносини та гендерна політика (в Україні і Швеції); соціальна нерівність і соціальні проблеми; жіночий, чоловічий та ЛГБТ рухи; розмаїття (diversity). Авторка близько 80  наукових праць, низки публіцистичних статей, розділів у підручниках і книжках.
Поділяє ідею публічної соціології — науки і досліджень заради суспільних змін, тому постійно бере участь у різних міжнародних дослідницьких і викладацьких проектах, останній із яких стосується теми «Фемінізм як соціальна теорія і суспільний рух: світовий досвід і Україна».
Авторка курсу «Жінки та чоловіки: гендер для всіх» на онлайн-платформі Prometheus. У 2017  році видала книжку «Гендер для всіх. Виклик стереотипам» («Основи»), а 2018 року — «Чому не варто боятися фемінізму» («Комора»).

Читайте також:

Одним зі шляхів поширення модного зразка є його транслювання через медіа. Особливу роль при цьому відіграють розважальні телешоу, які містять модні зразки, що поширюються через телебачення до телеглядачів, які, наслідуючи модний зразок, поширюють його далі. Таким чином можна стверджувати, що медіа є важливими агентами в конструюванні ідентичності.

У статті здійснено огляд теоретичних підходів до визначення моди, розглянуто медіа (телебачення) як один із шляхів поширення модних образів. Конструювання гендерної ідентичності за допомогою одягу емпіричним чином вивчено на прикладі телешоу «Моду народу». Створення нормативного образу тіла, орієнтацію на чоловіків та об’єктивацію жіночого тіла, конструювання нормативної фемінності виокремлено як ознаки механізмів конструваювання традиційної фемінності інститутом моди у медіа.

Марценюк Т. О., Новик Т. О. Гендерні аспекти моди: конструювання ідентичності за допомогою одягу / Т.О. Марценюк, Т.О. Новик / Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Гендерні дослідження. - Острог, 2015. - Вип. 1. - С. 124-141.

13 червня 2019
Поширити в Telegram
2205
Завантажити у форматі: PDF (792 КБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою