Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів
Посібник містить нормативні документи Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти щодо організації й проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів та інструктивно-методичні матеріали для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників, розроблені за участі фахівців Інституту педагогіки НАПН України, Інституту проблем виховання НАПН України, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та робочою групою при МОН України з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації у сфері освіти.
Посібник призначений науковцям, учителям, методистам, що будуть здійснювати експертизу електронних версій проектів підручників для учнів 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Посібник може бути використаним у процесі підвищення кваліфікації вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти та під час здійснення апробації шкільної навчальної літератури.
Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів [посібник] / за заг. ред. О. М. Топузова, Н. Б. Вяткіної. – К. : Педагогічна думка, 2016. – 128 с.
Освіта в Україні — безкоштовна. Чи так це насправді? Наскільки доступними є школи? У третьому тексті серії «Діти, діти, куди вас подіти?» усе про шкільну освіту та витрати на неї.
У навчально-методичному посібнику розкрито основи формування і реалізації гендерної політики в системі управління освітою. Проаналізовано теоретичні основи гендерної рівності, розкрито галузеві аспекти запровадження гендерного паритету в управлінні. Визначено особливості впливу гендерної політики на результативність управління якістю освіти, запропоновано підходи щодо співпраці держави і громадськості у процесі реалізації гендерної політики в управлінні освітою.
Розраховано на слухачів спеціальностей освітньої галузі «Державне управління», «Державне управлінні у сфері освіти».
Проблема впровадження гендерного підходу в освіту є однією з найменш розроблених в українських гендерних психолого-педагогічних дослідженнях. Труднощі пов’язані передусім з відносно недавнім долученням гендерного підходу до освітніх практик, неоднозначним трактуванням як гендерної термінології, так і її змістовного наповнення. Усунення гендерної різниці в початковій та середній освіті до 2015 року було проголошено на Саміті тисячоліття ООН (2000 р.) одним з найважливіших завдань та цілей розвитку громадянського суспільства.
Навчальна програма з інтегрованого курсу призначена висвітленню теоретикометодичних засад гендерної освіти студентам ІІ-ІV курсів вищих педагогічних навчальних закладів. Розробка містить пояснювальну записку, навчально-тематичний план та перелік науково-методичної літератури.
Гендерна рівність є фундаментальним правом та необхідною умовою досягнення цілей зростання, соціальної єдності та демократії. Тим не менше, певна нерівність продовжує існувати і може поглиблюватися, якщо освіта, навчання та культура продовжуватимуть поширювати гендерні стереотипи.
Для того, щоб учні успішно навчалися, стали впевненими у собі особистостями, відповідальними та активними громадянами, необхідно приділяти увагу забезпеченню гендерної рівності, рівному позитивному ставленню до дівчат та хлопців, а також навчанню з гендерних питань. Гендерно чутлива освіта допомагає визначити, які погляди у сфері гендеру є справжніми, а які – лише стереотипними узагальненнями.
У методичних рекомендаціях розглянуто підходи до здійснення експертизи чинних нормативно-правових актів на предмет дотримання в їхніх положеннях основ гендерної рівності: законів України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”, “Про імміграцію”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про статус гірських населених пунктів”, “Про відпустки”, “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, “Про зайнятість населення”, “Про статус народного депутата України”, “Про вибори народних депутатів України”. Вміщено також загальні висновки та рекомендації щодо подальшого здійснення гендерно-правової експертизи законодавства України.
Методичні рекомендації розроблено спільно Міністерством юстиції України та Програмою рівних можливостей ПРООН задля надання допомоги працівникам Міністерства юстиції України при проведенні ґендерно-правової експертизи чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів.
На сайті Музею жіночої та гендерної історії з'явилося звернення до Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, Віце-прем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе, Урядової Уповноваженої з питань гендерної політики Катерини Левченко та Міністерки освіти й науки України Лілії Гриневич з проханням підтримати Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти “Освіта: гендерний вимір - 2021”, що передбачає антидискримінаційну експертизу.
Формально законодавство України гарантує повну рівність громадян незалежно від їхньої статі. Проте на практиці більшість жінок стикаються з утисками прав, які особливо чітко помітні у трудовій сфері. Це виражається у нижчій заробітній платі, дискримінації при прийомі на роботу, незначних шансах отримати керівну посаду, різноманітних перешкодах для повноцінного розвитку кар’єри тощо.
23 лютого у м. Дніпро відбудеться GenderFestDnipro, що реалізується Громадською організацією Гендерний Клуб Дніпро за фінансової підтримки Представництва Фонду ім. Гайнриха Бьолля в Україні.
Цього тижня лекція у Львові про жінку й моду на межі 19-20 ст., лекція «Дотримання гендерного балансу в публічних комунікаціях" у Києві, GenderFestDnipro-2019, де можна буде почути Олену Стрельник, Дарину Мізіну та Тамару Марценюк, воркшоп з розвитку лідерських навичок для жінок та захід «Підвищення рівня обізнаності дівчат та жінок щодо трудових прав» у Краматорську.
Цього тижня День жінок та дівчат у науці у місті Дніпро, захід у Вінниці "Що таке фемінізм та чому його не треба боятися", а також лекція про інтим у середні віки і розмова про романтичне кохання з Настею Мельниченко в Києві!
29 січня в Національному університеті «Києво-Могилянська Академія» відбувся круглий стіл на тему: ««Ґендер і культура: виклики сьогодення»». Джерело матеріалу про подію — сайт НаУКМА.
Цікавий і пізнавальний тиждень у Києві! На вас чекає дискусія на тему булінгу, зустріч з однією з найвідоміших викривачок корупції у сучасній українській історії Ганною Соломатіною, зустріч з ведучою Марічкою Падалко, цілих 4 лекції з Юлією Ярмоленко та феміністична кава з Катериною Левченко.
Цього тижня - Форум жіночих історій у Франківську, показ феміністичного короткометражного кіно у Кременчуці та круглий стіл «Гендер і культура: виклики сьогодення» в Національному університеті "Києво-Могилянська академія".
26 січня відбудеться зустріч-знайомство менторів та дівчат менторської програми Дівчата STEM, яка організовується Центром «Розвиток КСВ». STEM - це Science-Наука, Technology-Технології, Engineering-Інженерія, Math-Математика.
Якось при розмові один чоловік розповідав, як його знайомий, вдаючись до психологічного тиску, змушував жінку вступати з ним в статеві відносини. Мовляв, чого ж ти одягла це платтячко? Також твердив, що якщо б не хотіла його спокусити, то ходила б перед ним у ватованих штанях й куфайці. Чоловік отри ...
«Чоловіки більш рішучі приймати рішення, жінки краще працюють на залагодження конфліктів, тому можуть бути гарними антикризовими менеджерками».
Коли вперше почула це твердження, ледь зі стільця не звалилася від обурення. Що? Добре, якщо це професія, за яку тобі гарно платять. Інакше – це якась всел ...
Я давно хотіла написати якусь статтю на цю тему, але зараз маю бажання просто залишити репліку на «Гендер в деталях». Фемінізм досі сприймають як якусь специфічну, мало кому цікаву та потрібну позицію. Фемінізму бояться, його ототожнюють з ненавистю до чоловіків. Зрештою, я впевнена, що ...
На початку цього навчального року моя сусідка зіткнулась із ситуацією, коли її сина почав ображати батько його однокласника. Новенькі дорогі кросівки її дитини викинули у смітник, а згодом випадково знайшла прибиральниця. У класі розпочалось розслідування цього випадку. Хлопчина сам зізнався перед у ...
Хотіла зранку просто подивитися, що за підручник, але не втрималася та вже прочитала половину. Я навіть не думала, що в Україні вже є такі чудові посібники, орієнтовані на предмети, які допоможуть нашому суспільству стати більш гендерно чутливим!
Дуже цікаво, чи застосовується він у навчальному проц ...
Якщо з проведенням щорічного конкурсу «Королева КНУ» всі більш-менш змирилися та сприймають це як непорушну традицію (хоча доцільність цього теж під питанням), то повернення «виходу у купальниках» для більшості є абсолютно неприйнятним. Протягом останніх років КНУ імені Тарас ...
Невдовзі я готуюся стати дружиною. Єдине про що могла думати, це як влаштувати незабутнє весілля. Сотні думок, пропозицій, ще більше збережених фотографій із Pinterest, купа нотатків і все навколо суцільне весілля. Потім я розпочала читати Симону де Бовуар «Друга стать» /2/, відразу натр ...
Переконана у тому, що правий консервативний рух в Україні набиратиме обертів й чим це все закінчиться зараз важко передбачити. Десь ми самі годуємо змія, якому прагнемо зітнути голову. Надто висока активність в обговоренні чергової нісенітниці когось з представниць правої консервативної молоді викли ...