20 лютого, 2019

Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів

11 липня 2018
Завантажити у форматі: PDF (789 КБ)

Посібник містить нормативні документи Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти щодо організації й проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів та інструктивно-методичні матеріали для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників, розроблені за участі фахівців Інституту педагогіки НАПН України, Інституту проблем виховання НАПН України, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та робочою групою при МОН України з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації у сфері освіти.

Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів

Читайте також:

Посібник призначений науковцям, учителям, методистам, що будуть здійснювати експертизу електронних версій проектів підручників для учнів 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Посібник може бути використаним у процесі підвищення кваліфікації вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти та під час здійснення апробації шкільної навчальної літератури.

Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів [посібник] / за заг. ред. О. М. Топузова, Н. Б. Вяткіної. – К. : Педагогічна думка, 2016. – 128 с.

11 липня 2018
Завантажити у форматі: PDF (789 КБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Матеріали по темі
Дитина пішла в школу. Проблеми закінчилися чи почалися?
Освіта в Україні — безкоштовна. Чи так це насправді? Наскільки доступними є школи? У третьому тексті серії «Діти, діти, куди вас подіти?» усе про шкільну освіту та витрати на неї.
Реалізація гендерної політики в управлінні освітою. Навчально-методичний посібник
У навчально-методичному посібнику розкрито основи формування і реалізації гендерної політики в системі управління освітою. Проаналізовано теоретичні основи гендерної рівності, розкрито галузеві аспекти запровадження гендерного паритету в управлінні. Визначено особливості впливу гендерної політики на результативність управління якістю освіти, запропоновано підходи щодо співпраці держави і громадськості у процесі реалізації гендерної політики в управлінні освітою. Розраховано на слухачів спеціальностей освітньої галузі «Державне управління», «Державне управлінні у сфері освіти».
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 1
Проблема впровадження гендерного підходу в освіту є однією з найменш розроблених в українських гендерних психолого-педагогічних дослідженнях. Труднощі пов’язані передусім з відносно недавнім долученням гендерного підходу до освітніх практик, неоднозначним трактуванням як гендерної термінології, так і її змістовного наповнення. Усунення гендерної різниці в початковій та середній освіті до 2015 року було проголошено на Саміті тисячоліття ООН (2000 р.) одним з найважливіших завдань та цілей розвитку громадянського суспільства.
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 2
В збірці представлений експертний аналіз програм для основної та старшої школи (за освітніми галузями).
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 3
Навчальна програма з інтегрованого курсу призначена висвітленню теоретикометодичних засад гендерної освіти студентам ІІ-ІV курсів вищих педагогічних навчальних закладів. Розробка містить пояснювальну записку, навчально-тематичний план та перелік науково-методичної літератури.
Гендерна рівність в освіті. Посібник для тренерів
Гендерна рівність є фундаментальним правом та необхідною умовою досягнення цілей зростання, соціальної єдності та демократії. Тим не менше, певна нерівність продовжує існувати і може поглиблюватися, якщо освіта, навчання та культура продовжуватимуть поширювати гендерні стереотипи. Для того, щоб учні успішно навчалися, стали впевненими у собі особистостями, відповідальними та активними громадянами, необхідно приділяти увагу забезпеченню гендерної рівності, рівному позитивному ставленню до дівчат та хлопців, а також навчанню з гендерних питань. Гендерно чутлива освіта допомагає визначити, які погляди у сфері гендеру є справжніми, а які – лише стереотипними узагальненнями.
Методологічні підходи щодо здійснення гендерно-правової експертизи національного законодавства України
У методичних рекомендаціях розглянуто підходи до здійснення експертизи чинних нормативно-правових актів на предмет дотримання в їхніх положеннях основ гендерної рівності: законів України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”, “Про імміграцію”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про статус гірських населених пунктів”, “Про відпустки”, “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, “Про зайнятість населення”, “Про статус народного депутата України”, “Про вибори народних депутатів України”. Вміщено також загальні висновки та рекомендації щодо подальшого здійснення гендерно-правової експертизи законодавства України.
Методичні рекомендації щодо проведення гендерно-правових експертиз
Методичні рекомендації розроблено спільно Міністерством юстиції України та Програмою рівних можливостей ПРООН задля надання допомоги працівникам Міністерства юстиції України при проведенні ґендерно-правової експертизи чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів.
Петиція на підтримку  антидискримінаційної експертизи підручників
На сайті Музею жіночої та гендерної історії з'явилося звернення до Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, Віце-прем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе, Урядової Уповноваженої з питань гендерної політики Катерини Левченко та Міністерки освіти й науки України Лілії Гриневич з проханням підтримати Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти “Освіта: гендерний вимір - 2021”, що передбачає антидискримінаційну експертизу. 
Матері на ринку праці
Формально законодавство України гарантує повну рівність громадян незалежно від їхньої статі. Проте на практиці більшість жінок стикаються з утисками прав, які особливо чітко помітні у трудовій сфері. Це виражається у нижчій заробітній платі, дискримінації при прийомі на роботу, незначних шансах отримати керівну посаду, різноманітних перешкодах для повноцінного розвитку кар’єри тощо.