17 листопада, 2024

Історія і пам’ять

«Бути собою і лиш собою»: 10 тез українського фемінізму від Наталії Кобринської
Феміністичні ідеї Наталії Кобринської, які залишаються актуальними навіть через 150 років.
Націоналістичні мотиви в ранніх українських феміністок
Чи можна поєднати фемінізм і націоналізм?
Франко, Драгоманов, Міхновський: перші націоналісти були профеміністами
Початок українського націоналізму був феміністичним. Чому так?
«Ми собі так добре жили»: Ольга Кобилянська у взаєминах з Наталією Кобринською
Про стосунки між Ольгою Кобилянською і Наталією Кобринською, зачинательками українського жіночого руху.
Феміністичний календар до 140-річчя українського жіночого руху
У 2024 році святкуємо 140-річчя українського жіночого руху і те, що зробили за цей час українські жінки.
Фемінізм у кримськотатарському суспільстві: історія
Історія кримських татарок довгий час залишалася невидимою і невідомою. Чи є в ній місце фемінізму?
Жінки в кримськотатарському суспільстві: період Кримського ханства
В українській культурі складено чимало міфів про кримськотатарських жінок. Час дізнатися факти.
Агентка змін: чого ми можемо навчитися в Мілени Рудницької?
Фемінізм і патріотизм — інгредієнти політичного успіху Мілени Рудницької
A Worker, A Victim, A Consumer: Images of Women in Soviet Satire
The 1991 USSR collapse did not assume the end of everything Soviet. The new states inherited elements of the Soviet culture, mentality, consciousness, everyday practices and, of course, stereotypes. All this has required careful reflection and revision. Gender prejudices assimilated in the previous era are still part of our daily lives. We often reproduce them without realizing their origin. What, for example, was the female image and gender roles in the Soviet culture?
Трудівниця, жертва, споживачка: жіночі образи в радянській сатирі
Гумор може не тільки руйнувати стереотипи, а й підживлювати їх, укорінювати в суспільній свідомості. А як щодо офіційного радянського гумору? Чи вдалося сатирикам Радянської України створити образ емансипованої жінки, яка нарівні з чоловіком б’є рекорди на виробництві і є соціально активною? Чи, навпаки, гумористи відтворили патріархальність суспільства «розвинутого соціалізму» та гендерні стереотипи, які в ньому існували? Відповіді на ці питання — далі в статті.