24 листопада, 2017

НОВЕ У БІБЛІОТЕЦІ

«Феміністичний інтенсив»: обмін унікальним жіночим досвідом
Що відбувалося на тренінгу «Феміністичний інтенсив», який проводив Центр «Жіночі перспективи» за підтримки Фонду Гайнріха Бьолля та Сігрід Раузінг Траст Фонду? В інтенсиві взяли участь 50 феміністок із різних областей України, представниці різних напрямків фемінізму, люди з різним досвідом, а також дослідниці, представниці громадських організацій, студентки й активістки. Про що вони дискутували — докладно в матеріалі.
Турбота як робота: материнство у фокусі соціології
Авторка пропонує розглянути материнство як соціальну практику й демонструє, наскільки варіативними є такі практики в соціоісторичному вимірі, й як вони змінюються у сучасному суспільстві, зокрема українському. Також у монографії залучено емпіричний матеріал і здійснено аналіз державної політики та ринку праці як соціокультурних смислів материнства.
Постанова Верховного Суду ускладнила процедуру отримання відпустки по догляду за дитиною для чоловіків
Нещодавно в засобах масової інформації активно обговорювалася постанова Верховного Суду України від 13 вересня 2017 року у справі №6-1412цс17. Згідно неї, роботодавець тепер має право відпустити у відпустку по догляду за дитиною батька дитини — але більше не зобов’язаний це робити.
Гендерна освіта в Україні: витоки та історична перспектива
Сьогодні гендерна освіта в Україні доступна і різноманітна. Від дистанційних курсів до вільних лекторіїв і університетських студій — є проекти як базового рівня, так і розраховані на академічну спільноту. Проте хто знає, коли і з чого все починалося? Літні школи, по суті, — альтернативи державним університетам. Саме завдяки їм творилася і постійно покращувала свій рівень спільнота гендерних дослідниць і дослідників. Внесок цих проектів у розвиток українського фемінізму важко переоцінити. Невідомо, чи відбулася б без них популяризація гендерної проблематики, яку спостерігаємо сьогодні.
«Гендерна контузія» у школі: 10 способів захистити дитину
Українська школа не вміє мати справу з «просто дітьми» — тільки як із хлопчиками або з дівчатками. Що робити, якщо шкільна спільнота переконана, що «хлопчики — це одне, а дівчата — це ж геть інше!», і насаджує в різний спосіб застарілі гендерні стереотипи, а у вас сучасні погляди і ви хочете, щоб дитина зростала в середовищі, яке сприяє розвитку особистості? Порадами ділиться освітянин, соціолог і молодий батько Олег Марущенко.
Тематичні видання
Визуальное пространство школы – гендерный капкан
Авторка аналізує простір восьми шкіл Харківської області на наявність візуальних атрибутів чоловічого домінування і встановлює чинники, що спричиняють гендерну асиметрію і закріплюють у дитячій свідомості стереотипні ролі. 
Посібник «Гендерні шкільні історії»
Автори_ки: Олег Марущенко, Ольга Плахотнік. Це книга, в якій узагальнено результати численних гендерних досліджень шкільної освіти. Адресована освітян(к)ам, які мають на меті вдосконалити свою гендерну компетентність. 
Посібник «У пошуках гендерного виховання»
Автор(к)и підручника стверджують, що відмінності між хлопчиками й дівчатками не є аж настільки суттєвими, щоб робити з них мешканців різних планет.
Довідник стипендій
Контент скоро з'явиться.