25 квітня, 2019

Освіта

Гендерна парадигма освітнього простору
Перший номер журналу "Гендерна парадигма освітнього простору" (2015). 
Гендерний аудит діяльності вищих навчальних закладів
Оскільки розвиток системи вищої освіти сьогодні відбувається в євроінтеграційному контексті, особливої актуальності набуває завдання зі створення в університетах умов, які давали б кожній людині змогу реалізуватись незалежно від гендерної приналежності. Найкращі практики розвинених країн світу щодо створення рівних можливостей у здобутті вищої освіти свідчать про актуальність врахування гендерного компонента у системі організації та реалізації всього освітнього процесу.
Шлях влади і шлях помади. Чому дівчат (не) цікавить політика?
«Жіночий розум», «жіноча природа» та «жіноче призначення». Це священна тріада (недостовірних) пояснень того, чому жінки беруть мало участі в політичному процесі. Однак коли саме це все починається? Анна Лигіна розглядає етапи виховання «гарної дівчинки» і пояснює, як саме вони впливають на зацікавленість жінок політикою та на участь у ній. Чи вигідно жінкам втілювати ідеал «ти-ж-дівчинка» та які є альтернативи — у статті.
«Ми різні – ми рівні». Основи культури гендерної рівності
«Ми різні – ми рівні». Основи культури гендерної рівності : навчальний посібник для учнів 9 – 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів / за ред. О. Семиколєнової – К.: «К.І.С.», 2007. – 176 с.
Гендер для медій
«Гендер для медій» є новим сучасним підручником із гендерної теорії. Його створено для старших курсів бакалаврського рівня навчання. Ви знайдете в ньому чимало історичних екскурсів, карикатур, графіків, таблиць, схем, кросвордів, інформації про цікаві фільми та книжки, якими проілюстровано окремі розділи і теми.
Реалізація гендерної політики в управлінні освітою. Навчально-методичний посібник
У навчально-методичному посібнику розкрито основи формування і реалізації гендерної політики в системі управління освітою. Проаналізовано теоретичні основи гендерної рівності, розкрито галузеві аспекти запровадження гендерного паритету в управлінні. Визначено особливості впливу гендерної політики на результативність управління якістю освіти, запропоновано підходи щодо співпраці держави і громадськості у процесі реалізації гендерної політики в управлінні освітою. Розраховано на слухачів спеціальностей освітньої галузі «Державне управління», «Державне управлінні у сфері освіти».
Гендерна освіта – ресурс розвитку паритетної демократії. Збірник матеріалів науково-практичної конференції
У збірнику представлені матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Гендерна освіта – ресурс розвитку паритетної демократії» та матеріали учасників Шостого Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з напрямку гуманітарної науки – гендерних досліджень, вітчизняних та зарубіжних гендерологів.
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 1
Проблема впровадження гендерного підходу в освіту є однією з найменш розроблених в українських гендерних психолого-педагогічних дослідженнях. Труднощі пов’язані передусім з відносно недавнім долученням гендерного підходу до освітніх практик, неоднозначним трактуванням як гендерної термінології, так і її змістовного наповнення. Усунення гендерної різниці в початковій та середній освіті до 2015 року було проголошено на Саміті тисячоліття ООН (2000 р.) одним з найважливіших завдань та цілей розвитку громадянського суспільства.
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 2
В збірці представлений експертний аналіз програм для основної та старшої школи (за освітніми галузями).
Гендерні стандарти сучасної освіти: збірка рекомендацій. Частина 3
Навчальна програма з інтегрованого курсу призначена висвітленню теоретикометодичних засад гендерної освіти студентам ІІ-ІV курсів вищих педагогічних навчальних закладів. Розробка містить пояснювальну записку, навчально-тематичний план та перелік науково-методичної літератури.