1 вересня, 2024

НОВЕ У БІБЛІОТЕЦІ

Економіка турботи: як карантин і пандемія COVID–19 змінюють спільноти, практику громадських організацій та державні політики
Уже зараз можна зробити проміжні висновки про вплив пандемії COVID–19 і карантину на жінок і на світ узагалі. Оксана Потапова поговорила з активістками жіночих і правозахисних організацій про ключові зміни останніх місяців. Як карантин і пандемія вплинули на громади, з якими вони працюють? Який вплив карантин має на них як на активісток і правозахисниць? Які рекомендації уряду та/або міжнародним організаціям вони вважають за нагальне озвучити зараз? Висновки про «економіку турботи», у напрямі якої слід рухатися глобальному суспільству, — у цій статті.
Місце трансгендерности у фемінізмі: прийняти не можна вилучити
Тема трансгендерности — одна з дискусійних у феміністських колах. Інтерсекційний фемінізм постулює, що жінки — різнорідна група з різними досвідами, а тому він легко інтегрував трансгендерний рух. У радикальному фемінізмі більше поширена трансексклюзивність, тобто неприйняття трансгендерних людей, насамперед трансжінок, вилучення їх із феміністичної повістки, невизнання їхньої гендерної ідентичности, ба навіть вороже ставлення. Аргументи, з яких виростають такі протиріччя, можна поділити на три категорії: сутнісні, безпекові та ідеологічні. У статті проаналізовано всі аргументи та їх релевантність. То чи по дорозі фемінізму і трансруху?
Жінки і терор ХХ століття: історії виживання
Музей «Територія Терору» створений на місці пересильної тюрми №25 та гетто. Центральній наратив — нацистський та радянський терор. Команда музею, в рамках усноісторичного проєкту #непочуті, збирає оповіді свідків та свідкінь терору. Я би хотіла розповісти історії жінок, які пережили арешти, катування та депортації, їх словами.
Жіночий карантин: вижити нереально спитися
Як жінкам ведеться на карантині? Робота, діти, хатня праця, навчання з усіх предметів? Чоловіки — це допомога чи ще одне навантаження? Ми попросили Настю Мельниченко поділитися досвідом і заохочуємо вас поділитись своїм.
Кто моет посуду на карантине: как поровну распределить домашние обязанности?
Почему женщины выполняют больше домашней работы? Во время карантина ее объем еще увеличился и лег в основном на плечи женщин. Вместе с тем, когда все дома, невидимая работа становится видимой, так как выполняется на глазах остальных. Это время — шанс научиться ее замечать, считать и распределять равномерно.
Хто миє посуд на карантині: як порівну розподілити домашні обов’язки?
Чому жінки виконують більше домашньої роботи? Під час карантину її обсяг ще зріс і ліг на плечі переважно жінок. Водночас, коли всі вдома, невидима праця стає видимою, адже робиться на очах інших. Цей час — це шанс навчитися її помічати, рахувати і розподіляти рівномірно.
Кайдани Кайдашів: розірвати чи змиритися?
Український серіал, за який не соромно, та ще й заснований на класиці української літератури. Нечувано, – подумаєте ви. А от – і правда! Сенсація 2020 року – «Спіймати Кайдаша» – справді особливий. Які причини карколомної популярності серіалу? Чому його слід подивитися, щоб зрозуміти глибше традиційну культуру? Зв’язок сучасних Кайдашів і їхніх літературних прототипів – що змінили й навіщо? Які остаточні аргументи любителям традиційних цінностей не закликати це лихо в сучасне життя?  Чому село не таке шляхетне, як декому думається? Відповіді – шукайте в статті. 
Новітні тенденції фемінізму: що показало 8 Березня 2020 року в Україні і світі
Щороку 8 Березня — наче екзамен для феміністичного руху. Що показали акції 2020 року в Україні і світі? Детальний аналіз досягнень і ідеологічних течій українського фемінізму, регіональних акцій та прогнози на майбутнє — далі в статті.
Уривок з книги «Червоний годинник» Лені Зумас
Різні жінки, різні долі і один вибір, який постане перед кожною з них. Цей вибір назавжди змінить їхні життя.
Docudays UA 2020: Три запитання, які ставить фільм «У пошуках Єви»
До 10 травня в онлайн-кінотеатрі Docudays UA ви маєте змогу безкоштовно переглянути багато конкурсних та позаконкурсних кінострічок, у тому числі і про сильних жінок та дівчат. Серед останніх ви знайдете фільм німецької режисерки Пії Гелленталь «У пошуках Єви». І ця стрічка не просто вписується у програму фестивалю. Вона ніби засвідчує той феміністичний дискурс, до якого, як мені здається, якраз і доростає нове покоління феміністок.