20 вересня, 2017

НОВЕ У БІБЛІОТЕЦІ

У статті авторка пояснює зв’язки між квір-педагогікою, квір-теорією та феміністичними педагогіками, а також шукає відповідь на запитання, чи можливий розвиток квір-педагогіки в пострадянському академічному просторі, де квір-теорія опинилася на маргінесах. 
У статті авторка аналізує не-ієрархічну модель освітньої системи, яка є центрованою на потребах студент(ок)ів, та розглядає перспективи використання радикальних педагогік у такій моделі. Також наведено міркування щодо можливостей подібних підходів в українській вищій школі.
У форматі інтерв’ю науковиця тлумачить власне розуміння феномену квір-педагогіки, розповідає про розвиток і перспективи цього дослідницького напряму в контексті сьогодення, а також ділиться досвідом участі у сучасних проектах з квір-студій.
Лекторій «Якими нас прагнете: фемінізм в українській літературі» (відео)
«Якими нас прагнете: фемінізм в українській літературі» - виставка-лекторій, реалізована Музеєм книги і друкарства України спільно з Фондом ім. Гайнріха Бьолля в Україні у березні 2017 року. Курс включає 6 лекцій, які допомогають переосмислити роль жінки-авторки у ХІХ, здійснити своєрідний екскурс в історію зародження жіночого руху в Україні та його відродження у феміністичних студіях 80-90-х років минулого століття.
Історія українського фемінізму: що дивитись та читати
Протягом березня в Музеї книги і друкарства України тривав проект «Якими нас прагнете: фемінізм в українській літературі», який складався з книжково-графічної виставки і лекторію. Це був своєрідний екскурс в історію зародження жіночого руху в Україні в кінці ХІХ століття, його впливу на літературу та відродження у феміністичних студіях 80–90-х років минулого століття. Пропонуємо список літератури та фільмів до теми виставки.
Тематичні видання
Визуальное пространство школы – гендерный капкан
Авторка аналізує простір восьми шкіл Харківської області на наявність візуальних атрибутів чоловічого домінування і встановлює чинники, що спричиняють гендерну асиметрію і закріплюють у дитячій свідомості стереотипні ролі. 
Посібник «Гендерні шкільні історії»
Автори_ки: Олег Марущенко, Ольга Плахотнік. Це книга, в якій узагальнено результати численних гендерних досліджень шкільної освіти. Адресована освітян(к)ам, які мають на меті вдосконалити свою гендерну компетентність. 
Посібник «У пошуках гендерного виховання»
Автор(к)и підручника стверджують, що відмінності між хлопчиками й дівчатками не є аж настільки суттєвими, щоб робити з них мешканців різних планет.
Довідник стипендій
Контент скоро з'явиться.