18 лютого, 2018

Освіта

Гендерний освітній експеримент: шкільна революція від ГІАЦ «КРОНА» і партнерів
З січня 2015  року у восьми школах Харківської області реалізується Гендерний освітній експеримент, його мета — створити навчальний простір без гендерних стереотипів і дискримінацій, у якому люди здатні й готові виявляти, помічати, аналізувати та реагувати своїми думками і діями на все, пов’язане з гендерною нерівністю, гендерними стереотипами, сексизмом. Трирічний проект — логічне продовження просвітницької, аналітичної і видавничої діяльності, яку протягом кількох останніх років здійснює Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА».
Гендерный состав научно-педагогических кадров Украины как элемент скрытого учебного плана высшей школы
Из 26 академиков, избранных в Академию педагогических наук с 2000 года, женщин только две. При этом в педагогических науках женщины составляют большинство научных кадров высшей квалификации — 69,8 % кандидатов и 56,0 % докторов наук. Гендерный анализ научно-педагогического состава высшей школы позволяет обнаружить элементы «скрытого учебного плана». Отражаясь в общественном и индивидуальном сознании, эти стереотипы задают, с одной стороны, уровень ожиданий от студентки / молодой исследовательницы, с другой — определяют уровень ее притязаний в квалификационном и карьерном планах.
Всесвітній економічний форум: гендерний вимір
Всесвітній економічний форум уже більше як 10 років порушує теми гендерної рівності, участі жінок у науці й бізнесі тощо. У 2017 в ході обговорення було сказано, що прогрес — дивна річ: щоб послати людину на Місяць, знадобилося 40 років, а до того, щоб жінка очолила уряд чи велику фірму, багатьом країнам доведеться пройти шлях у 170 років, долаючи міфи і стереотипи. Цей матеріал присвячено дослідженням, рекомендаціям та висновкам на тему гендерної рівності, оприлюдненим на зустрічах у Давосі.
Науковиці
На портретах «видатних науковців» у шкільних чи університетських кабінетах ми бачимо переважно чоловіків. Історія жінок-науковиць – це не просто історія досягнень. Це історія спротиву та боротьби, історія, що існує «незважаючи на». Ця розвідка присвячена героїням науки і є даниною їхнім силі і таланту.
«Жінки і чоловіки: гендер для всіх»: курс Тамари Марценюк на Prometheus
Якою є гендерна освіта в Україні? Онлайн курс «Жінки і чоловіки: гендер для всіх» стартував у жовтні 2015 року. Відтоді на нього підписалося біля шести тисяч користувачок і користувачів освітньої платформи Prometheus. Чому цей курс такий популярний? Які знання він дає? Які умови участі в ньому?
EdCamp: гендерна паралель шкільної освіти
Якою є гендерна освіта в Україні? Подолання гендерної дискримінації в навчальних закладах — один із багатьох напрямів платформи EdCamp. Цей всесвітньо відомий проект для вчительок і вчителів працює задля покращення української школи та розбудови спільноти відповідального вчительства.
Виклик стереотипам: «Гендер для всіх» Тамари Марценюк
Про гендерний бестселер авторства Тамари Марценюк, який вже скоро потрапить на книжкові полиці!
Коли чоловіки зверху, або «скляна стеля» української вищої освіти
80 % викладачів — жінки, 80 % ректорів — чоловіки. Куди ведуть кар’єрні сходи українських освітянок?
Феминистские педагогики
Что принес феминизм в сферу образования? Чем «феминистская педагогика» отличается от обычной? Борьба за равенство как отказ от иерархии преподаватель—студенты, совместное обучение, саморефлексия, чуткость к различным формам угнетения (интерсекциональность), учебный потенциал негативных эмоций и даже эротическая педагогика — вот неполный перечень особенностей феминистских подходов к обучению. Возможно ли применять такие подходы на постсоветском пространстве? Ключевые теории и много практических примеров — в статье.
Про тему весни “Освіта і просвіта”
Чим освіта важлива феміністкам? Перша сходинка до самореалізації жінок поза домом, освіта є фундаментом професійних досягнень у майбутньому. Доступ до освіти - одне з базових прав, які виборювали суфражистки ХІХ - поч. ХХ століття. Сто років по тому, гендерні дослідження розширили наше розуміння освіти. Говоримо про “прихований навчальний план”, феміністичні педагогіки, важливість гендерної чутливості у різних галузях знання, та ключові компетенції майбутного.