11 грудня, 2018

Гендерний педагогічний альманах від "Крони"

20 січня 2018
Завантажити у форматі: PDF (3,6 МБ)

Гендерний педагогічний альманах / за ред. О. Марущенка, О. Андрусик, Т. Дрожжиної. – Харків: Планета — Принт, 2017. — 68 с.

Що таке «гендер» – коли це не визначення терміна, а реальне шкільне життя? Як він вплетений у викладацькі слова, шкільні коридори, сценарії свят чи щоденні звички? Якою мірою визначає наші вподобання, дії і рішення? У виданні об’єднано педагогічні есеї, у яких в легкій формі описано реальний викладацький і управлінський досвід розпізнавання й подолання гендерних стереотипів та дискримінації. У власних розповідях реальні педагоги відверто діляться історіями поведінки в тих чи інших «гендерних ситуаціях», що виникають неминуче всюди, де здійснюється освіта. Альманах буде корисний усім, хто працює в шкільній, дошкільній, вищій освіті, студентству педагогічних спеціальностей, батьківству, бабусям і дідусям, усім, хто цікавиться гендерною тематикою, проблемами сучасної освіти й виховання.

«Гендерний педагогічний альманах» виданий Гендерним інформаційно-аналітичним центром «Крона» у 2017 році в результаті проекту «Гендерний освітній експеримент», який тривав протягом трьох років у семи школах Харкова та області.

Альманах об’єднав есеї, в яких у легкій формі описано реальний викладацький і управлінський досвід розпізнавання й подолання гендерних стереотипів та дискримінації. З нього можна дізнатися про класичні «гендерні ситуації», які щодня трапляються будь-де, де вчать і вчаться. Познайомитися із реальними педагогинями й педагогами, які свідомо, наполегливо, а іноді навіть випадково віднайшли власні поведінкові «лайфхаки» і радо діляться ними.

Читайте також:

20 січня 2018
Завантажити у форматі: PDF (3,6 МБ)
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Усі статті теми
Філософині: хоробрі та розумні
Філософія є мистецтвом мислення. Для неї важливими є інтелектуальні та творчі здібності людини, а не її стать. Чому ж ми знаємо переважно про філософів, та майже нічого про філософинь? За чотири роки навчання на філософському факультеті в Україні я не пам’ятаю жодного разу, коли нам задали б прочитати текст, написаний жінкою. Нам розповідали про декілька постатей, серед яких Ганна Арендт, Елоїза, Елізабет Енском та ще дві-три людини, але навіть на семінарських заняттях ми не знайомилися з їхніми роботами. Положення жінок у суспільстві тривалий час не дозволяло отримати відповідну освіту та застосувати її, присвятивши життя філософії. Тим не менш, деяким це вдавалося попри усі перепони на їхньому шляху. Що ж заважає вивчати їхній доробок зараз? Я хочу компенсувати недоліки системи освіти (та попереднього дискримінативного суспільного устрою людства) та розповідатиму у своїх текстах про цих хоробрих та розумних жінок.
Виклики гендерної освіти та досліджень: між академією та активізмом
18 травня на факультеті соціології КНУ відбувся круглий стіл «Виклики гендерної освіти та досліджень: між академією та активізмом». Виступи експерток були присвячені становленню гендерної освіти в Україні, її зв’язку з жіночим та квір-рухом, а також особливостям спротиву гендерному дискурсу в українській науковій і ненауковій спільноті.
Бути ЛГБТ-френдлі: і словом, і ділом
Як бути ЛГБТ-френдлі? Як словом і ділом допомагати друзям, знайомим, співробітникам і колегам, котрі гомосексуальні або трансгендери? Зрештою, як зробити українське суспільство толерантнішим і доброзичливішим до різних людей? Психологиня Марта Приріз розповідає про можливі кроки та описує типові ситуації.