Що таке «гендер» – коли це не визначення терміна, а реальне шкільне життя? Як він вплетений у викладацькі слова, шкільні коридори, сценарії свят чи щоденні звички? Якою мірою визначає наші вподобання, дії і рішення? У виданні об’єднано педагогічні есеї, у яких в легкій формі описано реальний викладацький і управлінський досвід розпізнавання й подолання гендерних стереотипів та дискримінації. У власних розповідях реальні педагоги відверто діляться історіями поведінки в тих чи інших «гендерних ситуаціях», що виникають неминуче всюди, де здійснюється освіта. Альманах буде корисний усім, хто працює в шкільній, дошкільній, вищій освіті, студентству педагогічних спеціальностей, батьківству, бабусям і дідусям, усім, хто цікавиться гендерною тематикою, проблемами сучасної освіти й виховання.
«Гендерний педагогічний альманах» виданий Гендерним інформаційно-аналітичним центром «Крона» у 2017 році в результаті проекту «Гендерний освітній експеримент», який тривав протягом трьох років у семи школах Харкова та області.
Альманах об’єднав есеї, в яких у легкій формі описано реальний викладацький і управлінський досвід розпізнавання й подолання гендерних стереотипів та дискримінації. З нього можна дізнатися про класичні «гендерні ситуації», які щодня трапляються будь-де, де вчать і вчаться. Познайомитися із реальними педагогинями й педагогами, які свідомо, наполегливо, а іноді навіть випадково віднайшли власні поведінкові «лайфхаки» і радо діляться ними.