2 червня, 2020
EdCamp: гендерна паралель шкільної освіти - Освіта і просвіта

EdCamp: гендерна паралель шкільної освіти

4 квітня 2017
Поширити в Telegram
4829

EdCamp: гендерна паралель шкільної освіти

Інформацію збирала Наталя Тонких.

Читайте також:

EdCamp — платформа, яка сприяє ефективному реформуванню української школи зсередини, починаючи з педагогічного колективу. Тому дуже тішить, що оргкомітет EdCamp приділяє увагу гендерному компонентові. Ця робота допомагає викорінювати гендерні стереотипи у шкільному середовищі і є першим кроком до того, щоб усунути гендерну нерівність із так званих прихованих навчальних планів.

«EdCamp народився у Філадельфії (США) влітку 2010 року. Відтоді у 26 країнах відбулося більше як 950 заходів, які об’єднали понад 70 000 учителів/-льок. Україна стала дев’ятою державою світу і третьою у Європі, яка приєдналася до цього всесвітнього руху.

За дослідженнями The World’s Top 10 Most Innovative Companies of 2015 in Education, формат EdCamp — шостий у всесвітньому рейтингу найбільш інноваційних освітніх організацій 2015 року.

EdCamp Ukraine будує спільноту відповідального вчительства, яка об’єднує найкращих агентів змін у системі національної освіти. У цьому прагненні змінювати освітній простір України на краще нас підтримують The EdCamp Foundation в особі виконавчої директорки Хадлі Фергюсон і керівниці програм Кім Сівік, голова ради Благодійного фонду Петра Порошенка, перша леді України Марина Порошенко, Міністерство освіти і науки України в особі заступника міністра Павла Хобзея і директорки Інституту модернізації змісту освіти Наталії Вяткіної, голова громадської ради при Міністерстві освіти і науки України Галина Усатенко та всі небайдужі освітяни країни».

http://www.edcamp.org.ua/

Учительки і вчителі, які на (не)конференціях EdCamp знайомляться з гендерною проблематикою, зможуть створити у власній школі середовище, дружнє й уважне до дітей і дорослих незалежно від їхньої статі. Виховані в такій атмосфері дівчата й хлопці виростатимуть з усвідомленням того, що всі люди мають однакові права і можливості. Гендерне виховання в школі — це найкраща профілактика дискримінації, якої нині, на жаль, так багато в українському суспільстві. Приєднуємося?! Стежити за EdCamp можна онлайн на YouTube-каналі проекту.

Для кого? Для спеціалістів/-ок шкільної освіти незалежно від віку, посади і дисципліни, яку вони викладають. Слухати доповіді можуть усі охочі: стріми і записи сесій будуть доступними онлайн на каналі https://www.youtube.com/c/edcampukraine

Коли? Третя національна (не)конференція для шкільних педагогів відбудеться 29 і 30 квітня 2017 року.

Де? Харків, вул. Тобольська, 46, культурний центр «Бейт Дан».

«EdCamp — неймовірно класна платформа для освіти насамперед тому, що вчительки і вчителі записуються туди самі, — це принципово відрізняє такий формат від, наприклад, обов’язкового підвищення кваліфікації, яке всі педагоги мусять проходити кожні кілька років. Отже, ми маємо справу з уже зацікавленою, мотивованою публікою. Гендерний компонент тут дуже важливий. Вчительки і вчителі часто схильні, самі того не усвідомлюючи, транслювати гендерні стереотипи. Я щиро вірю в те, що сучасна українська школа має бути тим місцем, де діти отримують найактуальнішу, нову інформацію, вчаться і виховуються на засадах рівності, толерантності та поваги до розмаїття. На EdCamp приїздять вчительки і вчителі, які так само в це вірять і хочуть отримати потрібні знання, навички й інструменти, щоб цього досягти. На EdCamp 2017 я планую разом із Дарією Попович презентувати інтерактивний літературний стенд. Ми якраз обираємо книжки, які будемо там презентувати. Ми рекомендуватимемо педагогам літературу, яку можна сміливо радити їхнім ученицям і учням, таку, де дівчата й жінки — активні учасниці подій, мають власну думку і діють за своїм бажанням, де руйнуються гендерні стереотипи, де дівчинка — це не лише (і не обов’язково!) “принцеса”. А якщо пощастить, то відшукаємо і такі книжки, де хлопчик може бути турботливим і чутливим, і це сприймається як нормальна ситуація. Також ми будемо рекомендувати книжки, що їх можуть читати самі учасниці й учасники EdCamp, щоб краще розібратися в гендерних питаннях. Це буде і прикладна література, як-от нещодавно перевидана у видавництві «Основи» «Друга стать» Симони де Бовуар, і художня література, як-от чудове «Несказане» Селесте Інґ від «Нашого формату». Плануємо також розробити рекомендації для педагогів, як обирати книжки, що їх вони можуть порадити дітям, у контексті гендерної рівності, думаю, не всі знають про той-таки тест Бехдель і інші подібні тести. Більше спойлерів робити не буду, але маємо надію, що наш стенд подужає одразу два важливі завдання — долучитися до виховання школярів і школярок на засадах гендерної рівності та допомогти їм полюбити ці книжки і читання загалом так, як його любимо ми».

Наталія Сліпенко, перекладачка

Як це було торік

Друга національна (не)конференція EdCamp Ukraine 2016 мала кілька тематичних акцентів, серед яких недискримінаційний підхід в освіті. Програма охоплювала обговорення гендерної рівності. До партнерського кола долучилися Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА», Центр гендерної культури і Музей жіночої та гендерної історії.

«На EdCamp Ukraine 2016 у культурному центрі “Бейт Дан” зустрілися понад 500 учасниць і учасників — шкільні педагоги з різних регіонів, адміністратори освіти всіх рівнів, представники/-иці бібліотечного і музейного секторів, громадських організацій та бізнесу, учнівства і їхніх батьків, студентства педагогічних спеціальностей, волонтерів/-ок. Своїм досвідом ділилися 82 національні й міжнародні експерти та експертки з 12 країн світу — з Білорусі, Великої Британії, Вірменії, Грузії, Італії, Нідерландів, Німеччини, США, Угорщини, Франції, Швейцарії й України.

http://www.edcamp.org.ua/

«У 2015 році я брала участь у першому EdCamp у Харкові як коуч і фасилітатор. Це був прекрасний захід і корисний досвід спілкування з педагогами, які справді хочуть змінити систему освіти в Україні. Причому вчителі були не лише з великих міст, а й із маленьких містечок, і дуже різного віку. За ці два дні я майже повірила в те, що дуже швидко наші дитсадки, школи й університети перетворяться на такі заклади, куди дітям захочеться ходити без примусу, принижень і зобов’язань, де захочеться здобувати нові знання, займатися творчістю, мислити і почувати себе особистістю. В EdCamp дуже класний формат, який дозволяє обирати собі найактуальніші теми, а ще привернути увагу до тем, які надзвичайно хвилюють, — і немає значення, чи ти вчителька з відзнаками і багатим досвідом, чи молода спеціалістка з маленької сільської школи. Тому я виділила б кілька цінностей, які сповідує EdCamp, — доступність, креативність, підтримка та зміни».

Юлія Ярмоленко, секс-педагог, авторка програм із сексуальної грамотності

Велика перевага платформи — «ефект довгого хвоста». Сотні освітян знайомляться і спілкуються, діляться ідеями і започатковують нові спільні проекти. Завдяки цьому ефектові після EdCamp Ukraine 2016 було проведено антидискримінаційну експертизу 195 шкільних підручників і 12 програм початкової школи — величезний крок для подолання нерівності, зокрема і гендерної, в навчальних закладах.

На момент написання статті реєстрація на участь у (не)конференції 29–30 квітня вже завершилася, однак попереду ще багато цікавого.

Стежте за новинами проекту на офіційному сайті (http://www.edcamp.org.ua/), дивіться попередні сесії в записі та готуйтеся до участі чи виступів на майбутніх (не)конференціях.

Виступи на гендерну тематику на EdCamp Ukraine 2016:

https://youtu.be/Fmes1eK0qEU?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/Q67jn3PG5go?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/G290g3ybJow?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/kC92EWUTFxM?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/uhUpVqA_5SA?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/VpbylHoYp8w?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

https://youtu.be/V_QGxSBq0wA?list=PLF8MwlgxLRAb34FKs35NrYUrheEgMAVtU

4 квітня 2017
Поширити в Telegram
4829
Репліки Спільноти
Реплік ще немає, Ваша репліка може бути першою
Усі статті теми
Насильство над природою й насильство над вразливими спільнотами – у чому зв’язок
Говорячи про зміну клімату, ми найчастіше думаємо про спекотне літо, знищені екосистеми чи нещасних білих ведмедів на льодовиках, що тануть. Менше розмірковуємо про економічні наслідки, хоча на минулорічному Світовому економічному форумі екологічні виклики вже визнали головною загрозою для світової економіки на найближчі роки. Про соціальний, і особливо ґендерний аспект проблеми, згадуємо ж в останню чергу. У той час як спільноти, які найбільш вразливі до зміни клімату, – це часто ті ж самі спільноти, де різко виражена ґендерна нерівність. І ці дві проблеми посилюють одна одну.
Чому так мало жінок в архітектурі?
Публічна лекція та дискусія “Чому так мало жінок в архітектурі?” відбулася на Платформі Острів Пропонуємо конспект двох доповідей що прозвучали в рамках цієї події: про видатних жінок-архітекторок кількох останніх сторіч, видимість жінок в архітектурі, їх відсоток серед осіб, які приймають рішення, соціокультурні та історичні чинники, які впливали представлення жінок в архітектурній професії.
Професійні жіночі асоціації та підтримка жіночого підприємництва
Жінки допомагають жінкам розвиватися. Професійні асоціації гуртують однодумиць і допомагають у кар’єрному зростанні, а проєкти підтримки жіночого підприємництва пропонують семінари, тренінги, бізнес-консультації та навчальні візити.