26 квітня, 2024

Освіта

«Поверх фемінізму»: вільний лекторій освітньої організації «Культурний проект»
«Поверх фемінізму» — вільний лекторій освітньої організації «Культурний проект», реалізований спільно з Фондом імені Гайнріха Бьолля в Україні 2015-го та 2017 року. Проект мав на меті допомогти всім охочим розібратися в тому, що відбувається з чоловіками і жінками в сьогоденній Україні та чого чекати у майбутньому. Наскільки це вдалося — читайте в матеріалі.
Жіноча освіта в Україні: історичний огляд
Чи знаєте ви, що якихось сто років тому школярки і студентки були рідкісним явищем на українських теренах? З чим стикалися охочі до навчання жінки? У статті детально проаналізовано, як формувалося і як змінювалося трактування жіночої освіти та чому обмежений доступ жінок до навчання виявився однією з найефективніших форм дискримінації — з часів Київської Русі і до наших днів.
Гендер, сексуальність та наукпоп: політичні аспекти наукової комунікації
Популяризація науки здатна не лише виконувати освітню функцію, а й мати вагомий політичний підтекст впливу на суспільство, особливо якщо вона стосується таких тем, як гендер та сексуальність. Саме тому політична чутливість важлива при висвітленні наукової інформації, що стосується цих тем.
#яНеБоюсьСказати: погляд мами і дочки на книжку Насті Мельниченко
Хто читає книжки для підлітків? Правильно, підлітки і їхні батьки. Соціологиня і її дочка «проковтнули» книжку за кілька днів і діляться враженнями про її потрібність, ключові моменти, переваги та недоліки.
Всеукраїнська мережа осередків гендерної освіти: комплексний підхід до впровадження гендерної рівності
З 2012 року в Україні діє мережа осередків гендерної освіти, яка провадить потужну роботу з впровадження гендерних підходів насамперед в освітньо-виховний процес вищої школи, а також у дослідження та внутрішню і зовнішню діяльність вишів. Якими саме проектами займається мережа і як до неї приєднатися — читайте у нашому новому матеріалі.
Не просто «смикання за косички»: як школа конструює гендерне насилля
Гендерне насилля проти дівчат у школах не стає об’єктом широкого обговорення. Штовхання, щипання, мацання і лапання, а головне — дівочі страждання і сльози практично невидимі. Авторка пропонує почати розмову на «незручну» тему.
Відповідальні ЗМІ в українських реаліях: перший крок
Подолання дискримінації починається зі слів, які спонукають людей до належних дій, — у цьому переконані автори книжки «Ґендерні медійні практики». Щоб прискорити цей процес, вони випустили посібник, який допоможе ЗМІ створювати гендерно чутливий контент, без «мови ворожнечі» та інших шкідливих явищ.
«Майя та її мами» — подія українського дитячого книжкового ринку
Уперше з дітьми не просто говорять про толерантність, а й роблять це відверто, без метафор і замовчувань. Діти часто розуміють більше, ніж здається, і така відверта розмова-читання про речі, які зазвичай замовчуються, потрібна. «Майя та її мами» — знахідка для батьків (і, можливо, для вчительок та вчителів), які хочуть поговорити з дітьми про інакшість і повагу, але не знають, як до цього підійти.
Гендерний освітній експеримент: шкільна революція від ГІАЦ «КРОНА» і партнерів
З січня 2015  року у восьми школах Харківської області реалізується Гендерний освітній експеримент, його мета — створити навчальний простір без гендерних стереотипів і дискримінацій, у якому люди здатні й готові виявляти, помічати, аналізувати та реагувати своїми думками і діями на все, пов’язане з гендерною нерівністю, гендерними стереотипами, сексизмом. Трирічний проект — логічне продовження просвітницької, аналітичної і видавничої діяльності, яку протягом кількох останніх років здійснює Гендерний інформаційно-аналітичний центр «КРОНА».
Гендерный состав научно-педагогических кадров Украины как элемент скрытого учебного плана высшей школы
Из 26 академиков, избранных в Академию педагогических наук с 2000 года, женщин только две. При этом в педагогических науках женщины составляют большинство научных кадров высшей квалификации — 69,8 % кандидатов и 56,0 % докторов наук. Гендерный анализ научно-педагогического состава высшей школы позволяет обнаружить элементы «скрытого учебного плана». Отражаясь в общественном и индивидуальном сознании, эти стереотипы задают, с одной стороны, уровень ожиданий от студентки / молодой исследовательницы, с другой — определяют уровень ее притязаний в квалификационном и карьерном планах.